Skotare

Teckniskt utnyttjande/TU

21 inlägg 6422 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Teckniskt utnyttjande/TU

Maldas  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20998 Ni som kör maskiner med driftuppföljning, vad har ni för tu? Läste i en annan tråd att Acke låg på 92% med en 1410. Någon som ligger högre??



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: Teckniskt utnyttjande/TU

Ellingsson  
#20999
Maldas skrev:Ni som kör maskiner med driftuppföljning, vad har ni för tu? Läste i en annan tråd att Acke låg på 92% med en 1410. Någon som ligger högre??


kör inte du nån maskin maldas?

Användarvisningsbild
Maldas  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#21049 Kollade idag! 92% fast min traktor är röd.

   TS
Avatar Fallback
Ellingsson  
#21055 okej det är väl bra på skotare va?

Användarvisningsbild
Maldas  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#21057 Tror att det är klart godkänt, man borde väl rent teoretiskt kunna plocka någon procent till. Man får väl skaffa centralsmörjning för att vinna en halvtimma i veckan! Vore intressant att höra fler! Kanske någon "grå", som det låter i en annan tråd borde dom ligga nära 110% :D

   TS
Avatar Fallback
Ellingsson  
#21077 ja man skulle nog kunna hålla högre % med central smörjning,men i bland så går de ju nån slang som man kanske inte har eller nåt sånt då blire ju lite nerdraget

Avatar Fallback
Niklas H20  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#21092 detta med tu räknas olika i olika datorer.. i D4an räknas det som avbrott om jag trycker i rutan "flytt utom obj" har iallafall för mig att så inte var fallet i tj300 fast nu svarar ju jag för sködare vet ej hur det är i skotardatorn..

Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#21095 De är väl i regel mindre strul med en skotare. Slangbyten osv.

Avatar Fallback
Skogsante  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#21122 Heja Brynäs!
Grattis till första segern på 39 dagaar.

Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#21133 Jajjemänn! Nu är vi på gång! :P

Skogsante skrev:Heja Brynäs!
Grattis till första segern på 39 dagaar.

Avatar Fallback

Re: Teckniskt utnyttjande/TU

sebbe junior  
#64281 vi ligger på ungefär på 90%

Avatar Fallback

Re: Teckniskt utnyttjande/TU

HankTheTank  
#64754 förra objektet jag körde med valmet 890n hade vi 98 % Tu men brukar ligga runt 92-94% Tu i vanliga fall.

Användarvisningsbild

Re: Teckniskt utnyttjande/TU

Maldas  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#64777
HankTheTank skrev:förra objektet jag körde med valmet 890n hade vi 98 % Tu men brukar ligga runt 92-94% Tu i vanliga fall.

Att titta på TU på enskilda objekt är ointressant,ligger ofta på 100%, gå in o kolla på maskintotalerna.
Hälsningar från 93% Maldas

   TS
Avatar Fallback

Re: Teckniskt utnyttjande/TU

HankTheTank  
#64801
Maldas skrev:
HankTheTank skrev:förra objektet jag körde med valmet 890n hade vi 98 % Tu men brukar ligga runt 92-94% Tu i vanliga fall.

Att titta på TU på enskilda objekt är ointressant,ligger ofta på 100%, gå in o kolla på maskintotalerna.
Hälsningar från 93% Maldas


tittade i datorn idag på tu över hela o9 och då låg det på 94 % detta är genom SCA:s driftsprogram och där mäts allt i G 0. det sitter ett digitalt skakur i maskinen så det blir väldigt exakt. tycker inte blir helt ointressant per objekt heller men som du säger blir ju rättvisare om man kollar på det totala. vad kör du maldas för maskin ? lite onödigt men kul fakta om dagen skift i skotaren på 9 timmar och 46 min hade jag en stillestånds tid på 44 sekunder ⏱

Användarvisningsbild

Re: Teckniskt utnyttjande/TU

Maldas  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#64802
HankTheTank skrev:
Maldas skrev:
HankTheTank skrev:förra objektet jag körde med valmet 890n hade vi 98 % Tu men brukar ligga runt 92-94% Tu i vanliga fall.

Att titta på TU på enskilda objekt är ointressant,ligger ofta på 100%, gå in o kolla på maskintotalerna.
Hälsningar från 93% Maldas


tittade i datorn idag på tu över hela o9 och då låg det på 94 % detta är genom SCA:s driftsprogram och där mäts allt i G 0. det sitter ett digitalt skakur i maskinen så det blir väldigt exakt. tycker inte blir helt ointressant per objekt heller men som du säger blir ju rättvisare om man kollar på det totala. vad kör du maldas för maskin ? lite onödigt men kul fakta om dagen skift i skotaren på 9 timmar och 46 min hade jag en stillestånds tid på 44 sekunder ⏱


Jag sitter i en 840.3. 44 sekunders stillestånd.... fan har du droppställning i hytten, eller äter du i farten?

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).