Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Slagklippare minigrävare

16 inlägg 20475 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Slagklippare minigrävare

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#286120 http://www.rcholmshop.se/lantbruksmaski ... -80cm.html

Kan det här vara nåt? Nån som hört nåt om märket? Tänkte mest så det inte är en Kellfri-kopia :grin:

Ska hängas isf i min Cat 301.8. Ska fungera enl säljaren men han vill ju sälja så det förstår man ju att han tycker.



   TS
Avatar Fallback

Re: Slagklippare minigrävare

Amatörhuggare 62  
#286121 Är inte detta en av alla kinamaskiner, som översvämmar sverige.

Tryck och retur ?? Läckolje eller fri retur borde ju ochså finnas, eftersom den är hydraulmotordriven.

Avatar Fallback

Re: Slagklippare minigrävare

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#286125
Är inte detta en av alla kinamaskiner, som översvämmar sverige.


Ja det var ju frågan det. Men har inte sett märket alls tidigare. Inte ens sett slagklippare i den storleken. Berti ska tydligen ha en men inte hittat den.

Tryck och retur ?? Läckolje eller fri retur borde ju ochså finnas, eftersom den är hydraulmotordriven.


Hydrauliskt frihjul pratar dom om.?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Slagklippare minigrävare

stegmaster  
#286128 Det er Kina grejor garanterat. Finns inte "riktiga" prylar til det priset.

Om du inte ska köra voldsomma branter hela tiden, så kan du ta en ATV modell och konvertera til grävaren. Blir dessutan nästan halva priset.
Då får du egen motor på klippern, som gör at det går at köra med grävaren som vanlig(både larvning och lyft av bom/sticka samtidig).
Et problem i ditt fall er kanske vikten?? den väger ca 200kg. Klippbredd 120cm med hammerslager.

En länk til prylen jag kört med nu dom sista 2 sesonger. Filmen er från dom första testen.
Har bytt remmor en gång, annars går den som et skollat troll.





Avatar Fallback

Re: Slagklippare minigrävare

foton  
#286139 Aggregatet är likadant som Kellfris minsta släntklippare. De som kostade 39900 kr. För ett tag sedan sålde dom ut sådana för 20000 kr. Jag har ett sådant till min minigrävare, det fungerar bra. Men det fodras att man har en extra slang till returen, alltså 3 slangar.

Avatar Fallback

Re: Slagklippare minigrävare

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#286162 foton menar du ett sånt här?

http://www.kellfri.se/SE/Catalog/vallsk ... -SA06.html

Ombyggt till grävare då?

Stegmaster, 200 kg blir alldeles för tungt.

   TS
Avatar Fallback

Re: Slagklippare minigrävare

ÅsaNisse  
#286181 Ska du köra med grävare så ska du glömma slagklippare. Det är kedejerotor som gäller. Då kan du svepa runt.

Avatar Fallback

Re: Slagklippare minigrävare

foton  
#286185 Ja roten jag använder bara klippaggregatet, det väger inte många kilo. Har en spec. kran med vanlig skogsrotator som används till min stegmatare, har gjort ett likadant fäste på aggregatet. Träd som skall bort ställer man bara på klipparen och sänker ner. Klarar typ en julgran på noll tid.

Avatar Fallback

Re: Slagklippare minigrävare

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#286227
ÅsaNisse skrev:Ska du köra med grävare så ska du glömma slagklippare. Det är kedejerotor som gäller. Då kan du svepa runt.


Pratade med en om det och han påstod att kedjor tar för mycket effekt. Luftmotståndet blir ju rätt högt.

   TS
Avatar Fallback

Re: Slagklippare minigrävare

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#286367 Såg just att jag har ett 3:e uttag på bommen. Kan det vara en fri retur?

   TS
Avatar Fallback

Re: Slagklippare minigrävare

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#286381 Nån som känner till den här modellen?

http://www.rf-system.se/product_list.jsp?productID=22

Ska ringa imorrn å kolla pris.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Slagklippare minigrävare

Erre  
#286812 Fick syn på denna nu precis.
Kina maskin dock.

Jag vill tipsa om en annons på Blocket
http://www.blocket.se/vi/47731861.htm

Användarvisningsbild

Re: Slagklippare minigrävare

stegmaster  
#286816 TS har redan köpt en Osma til 19.000kr om jag inte er helt ute och cyklar.

(info från maskinisten.net).

Avatar Fallback

Re: Slagklippare minigrävare

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#286856 19900:- faktiskt :wink:

   TS
Avatar Fallback

Re: Slagklippare minigrävare

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#287330


Lite halvslöa slagor efter närkontakt med en sten :???: Går rätt tungt i vass men nog går det. Betydligt roligare än med röjsåg :lol: Överlag mycket nöjd med den. Upp till fingergrov sly är det bara mata på. Grövre får man nöta lite men ändå inte farligt.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).