Före och efter jobbet

Sparresäter?

5 inlägg 2102 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Sparresäter?

PonsseBuffaloDual  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20483 Hejsan! det är tänkt att jag ska gå på skogs gymnasiet Sparresäter, och jag undrar om det är några som har gått där eller tänker gå där eller ska gå där? vill veta om det är en bra skola :)



   TS
Elmia
Användarvisningsbild
Spidde  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20745 Hej. Jo jag gick där 96-99. Är väl helt ok skola, och personalen var schysst när jag gick där. Vet inte hur det är nu dock. Tror nog att dom har svårt att mäta sig med andra liknande skolor när det gäller maskinpark och verklighetskontakt. :roll:
Dom har väl nyss köpt en JD simulator och leasat lite ny rottnemaskiner, tror jag, så det är väl på uppgång!

Användarvisningsbild
PonsseBuffaloDual  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20781
Spidde skrev:Hej. Jo jag gick där 96-99. Är väl helt ok skola, och personalen var schysst när jag gick där. Vet inte hur det är nu dock. Tror nog att dom har svårt att mäta sig med andra liknande skolor när det gäller maskinpark och verklighetskontakt. :roll:
Dom har väl nyss köpt en JD simulator och leasat lite ny rottnemaskiner, tror jag, så det är väl på uppgång!


Japp dom har köpt en JD simulator, ja dom hade 2st nya Rottne maskiner, en H8 och en F12

   TS
Användarvisningsbild
Skogsluffarn  
#21413 beror ju lite på var du bor med... men även om jag hade ett par mil närmre till Sparresäter än till Svenljunga så valde jag Svenljunga. Dels före att de har en mycket större, och utvecklad maskin park (nyare) än Sparresäter, dock så får du ju samma kör tid på bägge skolorna.

Men så så har ju Svenljunga mer skog vilket gör att du alltid har mer yta att röra dig på i utbildningen, körning, planering, huggning mm... visst kör skolorna på enreprenad men säkerheten vid större skogsinnehav ger ju säkerhet för skolan efter div stormar...

Jämför vi sen skolorna med lokaler och verkstäder så ligger Sparresäter ganska långt efter Svenljunga...

Om man e maskin intresserad så kan jag berätta att Svenljunga just nu har en Maskinpark som består av:
Rottne H14 -08, F9 -00, F12s -02, SMW -08
Gremo 1050 -08. 950r -01, 950f -08
Alla de maskiner som i dagsläget är -08 kommer nästa år vara av den nya modellen då vi alltid får nya maskiner varje år

Användarvisningsbild
Skogsluffarn  
#21414 beror ju lite på var du bor med... men även om jag hade ett par mil närmre till Sparresäter än till Svenljunga så valde jag Svenljunga. Dels före att de har en mycket större, och utvecklad maskin park (nyare) än Sparresäter, dock så får du ju samma kör tid på bägge skolorna.

Men så så har ju Svenljunga mer skog vilket gör att du alltid har mer yta att röra dig på i utbildningen, körning, planering, huggning mm... visst kör skolorna på enreprenad men säkerheten vid större skogsinnehav ger ju säkerhet för skolan efter div stormar...

Jämför vi sen skolorna med lokaler och verkstäder så ligger Sparresäter ganska långt efter Svenljunga...

Om man e maskin intresserad så kan jag berätta att Svenljunga just nu har en Maskinpark som består av:
Rottne H14 -08, F9 -00, F12s -02, SMW -08
Gremo 1050 -08. 950r -01, 950f -08
Alla de maskiner som i dagsläget är -08 kommer nästa år vara av den nya modellen då vi alltid får nya maskiner varje år

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).