Arbetskläder för skogen

Husqvarna functional huggarkläder

11 inlägg 11504 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Husqvarna functional huggarkläder

haslehio  
#275357 Någon som äger/ har provat Husqvarna functional kläder? Främst byxor jag undrar över. Livslängd? Bekvämlighet? Andas byxorna? Är dom prisvärda?



   TS
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna functional huggarkläder

anersimyra  
#275358
haslehio skrev:Någon som äger/ har provat Husqvarna functional kläder? Främst byxor jag undrar över. Livslängd? Bekvämlighet? Andas byxorna? Är dom prisvärda?
Eftersom Oregon Waipua finns tillgängliga för runt en tusenlapp är inget av " dyralternativen " prisvärda.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna functional huggarkläder

haslehio  
#275391
anersimyra skrev:
haslehio skrev:Någon som äger/ har provat Husqvarna functional kläder? Främst byxor jag undrar över. Livslängd? Bekvämlighet? Andas byxorna? Är dom prisvärda?
Eftersom Oregon Waipua finns tillgängliga för runt en tusenlapp är inget av " dyralternativen " prisvärda.


Eftersom jag bor i finland och oregon waipua ej finns tillgängliga här så skulle jag måste beställa från svergie och då blev dom dyrare än Hva functional. Det blev å kosta nästan 2000 för att få ett par oregon waipua byxor levererade till finland

   TS
Avatar Fallback

Re: Husqvarna functional huggarkläder

M_M  
#275394 På Jula kostar de under tusenlappen och frakten borde inte bli så dyr...

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna functional huggarkläder

anersimyra  
#275414 http://www.bamseprodukter. Jacka, byxor, samt EN godkänd väst för 2000:- inklusive moms :smile:

Avatar Fallback

Re: Husqvarna functional huggarkläder

M_M  
#275415 Jackan betingar 599:- på jula, en väst 19:-

Avatar Fallback

Re: Husqvarna functional huggarkläder

freddy1976  
#275579 Japp i helgen blev det ett par nya Oregon Waipua för 650kr, blev bara tvungen att köpa dom med det priset. Och va nöjd jag är med dom nu åker de gamla i sopkorgen. Gick ju inte röra sig i dom jämfört med dessa "mysbyxor".

Avatar Fallback

Re: Husqvarna functional huggarkläder

Jim_the_one  
#275652 Har gått i mina Hqv technical i stort sett dagligen i 4-5månader, tvättat dom ungefär en gång i veckan.
Hur sköna som helst.

Dock tycker dom inte om taggtråd, fått två små märken på ena knät pga detta.
Men å andra sidan finns det bättre lämpade byxor när man ska ta bort taggtrådsstängsel.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna functional huggarkläder

Windsor  
#275679 Jag har haft Hsq technical extreme byxor och kan bara avråda dig. 3,500 kr för ett par byxor som är extremt sköna men som inte ens håller ett år. http://www.husqvarna.com/se/forest/acce ... l-extreme/

Positivt med byxorna är att dem är riktigt sköna att ha på sig, sitter som ett nummer för stora jeans.

Nackdelen är främst hållbarheten, hål i fickorna var nog det första som märktes på mina byxor. Sedan börjar lager efter lager att ge med sig tills du ser ut att ha blivit anfallen av björnen. Sedan en sak som jag fullkomligt avskydde med dem var dessa hakar på insidan av byxan nertill på framsidan. Det enda de bidrog med var att fastna i snörena på kängorna. De klipptes av ganska snabbt! Har du stövlar kan du glömma dessa byxor, isåfall får du smörja in stövelskaften med sågkedjeolja om du ska lyckas trä över byxan. Och när det väl gått hål på byxorna så har du en halv container med spån nertryckt i byxbenen.

Huggarbyxor och kängor tycker iallafall jag att stihl är överlägsna med samtidigt som hsq har bäst blusar. Men det är ju en smaksak, hoppas detta satt snurr på tankarna :P

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna functional huggarkläder

selsmoran  
#278577
haslehio skrev:Någon som äger/ har provat Husqvarna functional kläder? Främst byxor jag undrar över. Livslängd? Bekvämlighet? Andas byxorna? Är dom prisvärda?

Hej.
Jag har ett begagnat, väl skött Hqv Technical Extreme storlek 54/56 L till salu.
En liten skada på vänster ben i det orangea tyget som är lagat
av reklamfirman med en svart lapp.
Du får hela stället för 900 kr +frakt

selsmoran@gmail.com

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna functional huggarkläder

herjman  
#278583 Håller och håller, inga skogskläder håller om man använder dom ofta.

Jobbar ca 80-100h i månaden och på två månader har jag lyckats bränna hål med ljuddämparen, riva hål och nudda i med sågen i yttertyget, jag är glad att jag inte valde X-fit eller Husqvarna TE.

Det är egentligen bara nu när det är runt 20 grader dessa extremt dyra byxor är befogade med sina extra ventilationer och dom flesta självversamma har då sedan länge slutat hugga.

Mitt råd om man jobbar mycket är att gå steget under värstingmodellerna eller välja oregons waipua byxor

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).