Traktorer och processorer

Vilka Skogstraktorer finns det???

4 inlägg 4725 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Vilka Skogstraktorer finns det???

stegmaster  
#264631 Tänkte det kunne vara trevlig med en översikt över vilka skogstraktorer det finns.
Så fyll på med va ni hittat/vet om detta. :grin:
At valmet/valtra med twin track finns vet man ju, men vilka andra alt, finns?
(tänker då på lantbruksbaseradet traktorer med full körbarhet i båda riktningar, och inga hemmabygge)

Själv har sett denna Crystal Orion som verkar vara av smidig storlek (minnar ju lite om Zetor tycker jag), och kanske et vettigare pris en valtra????

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=UoLSoUhi0HE[/youtube]





Sen har har jag hittat denna Steyr cvt- track som ser trevlig ut, men säkert dyr.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=p5JttQNq6MY[/youtube]



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Vilka Skogstraktorer finns det???

rokon  
#264635 Belarus har fler modeller att erbjuda än vad man ser på deras hemsida, de verkar sjuda av arbetslust och ämnar inte ge upp slaget. I alla fall inte om man bedömer utifrån deras nya reklamfilm på Youtube förutom rena skogsmaskiner så har de ju de som baseras på jordbrukstraktorn typ 820 och liknande, vi har väl i alla fall en medlem här på skogsforum som har en sådan med dubbelkommando, typ twintrac. Allt som behövs är nog dialog med MTW tror jag.
Verkar inte som MTW är nöjd med försäljningen i Sverige från sin importör då de ej är omnämnda som återförsäljare på MTW's hemsida. Finns för övrigt minst en importör till i Sverige.
Men på denna futuristiska video
verkar ingen stjärna falla över Sverige.

Avatar Fallback

Re: Vilka Skogstraktorer finns det???

mbtrac  
#264637 rena forst as hedmark kör med nya wf trac finns på video om man gogglar wf trac den är riktigt dyr tror jag med hälsningar mb trac de har flera st på denna firma i hedmark

Användarvisningsbild

Re: Vilka Skogstraktorer finns det???

stegmaster  
#264651
rokon skrev:Belarus har fler modeller att erbjuda än vad man ser på deras hemsida, de verkar sjuda av arbetslust och ämnar inte ge upp slaget. I alla fall inte om man bedömer utifrån deras nya reklamfilm på Youtube förutom rena skogsmaskiner så har de ju de som baseras på jordbrukstraktorn typ 820 och liknande, vi har väl i alla fall en medlem här på skogsforum som har en sådan med dubbelkommando, typ twintrac. Allt som behövs är nog dialog med MTW tror jag.
Verkar inte som MTW är nöjd med försäljningen i Sverige från sin importör då de ej är omnämnda som återförsäljare på MTW's hemsida. Finns för övrigt minst en importör till i Sverige.
Men på denna futuristiska video
verkar ingen stjärna falla över Sverige.

Det var en kul video. :grin:
Egentlig så bordet ju Belarus heller satsa på sina skogsmaskiner/traktorer her i skandinavia, om priset på dessa er lika låga motsvarandet deras vanliga lantbrukstraktorer.
För man behöver ju inga 50km/t eller en massa annat el, som finns på andra märken, när den nästan bara ska brukas i skogen.
Att konkurera med vanliga lantbrukstraktorer til bönderna her i Norden er inte så enkelt,
då folk vil ha modernare saker, men just til skogsbruk skulle ju en sånn billig och robust traktor vore perfekt.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).