Skotare

volvo bm sm 460 lillnalle

16 inlägg 18117 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

volvo bm sm 460 lillnalle

andreas.henriksson  
#264521 Hej på er! Jag har vart och köpt en gammal goding, en Lillnalle. Har ingen tidigare kunskap om denna maskin men kunde inte låta bli. En bra början hade vart en instruktionsbok som inte följde med, det enda jag fick med i pappersväg var reklambladet :) Det kanske finns någon där ute som sitter på en sådan och kan dela med sig? All kunskap och tips är tacksamt!!



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: volvo bm sm 460 lillnalle

olofjonas  
#264633 Sök på maskinisten. Eller gogla

Avatar Fallback

Re: volvo bm sm 460 lillnalle

hasse_as  
#264673 Du kan skicka ett pm med din mailadress så kan du få instruktionsboken som pdf av mig.

Avatar Fallback

Re: volvo bm sm 460 lillnalle

hasse_as  
#264674 Här kommer en länk med sprängskiss till lillnallen

http://bm10an.se/Instruktionsbocker.htm

Avatar Fallback

Re: volvo bm sm 460 lillnalle

andreas.henriksson  
#264726 Underbart! Skönt att se bråten invändigt innan man börjar riva isär. Tack för det

   TS
Avatar Fallback

Re: volvo bm sm 460 lillnalle

olofjonas  
#264742 Va den i dåligt skick.

Användarvisningsbild

Re: volvo bm sm 460 lillnalle

T Landström  
#264749 Låg den ute på blocket för knappt 30 000:- ?

Avatar Fallback

Re: volvo bm sm 460 lillnalle

hasse_as  
#264760 Vi vill ha bilder :ugeek: :ugeek:

Avatar Fallback

Re: volvo bm sm 460 lillnalle

andreas.henriksson  
#264768 Jag tror inte den har varit på blocket utan den har stått i ett vägdike hemma vid. Japp ska se om jag kan få upp lite bilder framöver. 25 plus moms. Vet ej men känns inte jätte dyrt. Allt funkar men som sagt det är andvänt. Roligt att det finns några som har intresset uppe för sådana hära skönheter:)

   TS
Användarvisningsbild

Re: volvo bm sm 460 lillnalle

T Landström  
#264770 Okey!

Avatar Fallback

Re: volvo bm sm 460 lillnalle

olofjonas  
#264773 Dä va bra pris.jag gav 40 tusen för min.sen har jag lagt ner för mycket på renovering. Men en hobby får kosta hur mycket som helst.

Avatar Fallback

Re: volvo bm sm 460 lillnalle

andreas.henriksson  
#264785 Det är precis det:) lite roligt för det är drift på vagnen och lite så. Blir skoj och se om det är nån fart i dom gamla pärlorna.

   TS
Användarvisningsbild

Re: volvo bm sm 460 lillnalle

totte  
#264816 Härligt att åter en gammal järnhög skall få komma till heders igen. ^:)^

Avatar Fallback

Re: volvo bm sm 460 lillnalle

olofjonas  
#264900 Du får hålla oss uppdaterad av renoveringen.

Avatar Fallback

Re: volvo bm sm 460 lillnalle

andreas.henriksson  
#264902 Absolut. Blir nog bara en ordentlig maskinel service nu så det funkar ordentligt. Sen får det bli skönhets renovering till sommaren. Men bilder ska ni allt få.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).