Traktorer och processorer

Case IH 685XL nått för skogen?

4 inlägg 12504 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Case IH 685XL nått för skogen?

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#17934 Som rubriken lyder äre nått å ha? har sett en till skapligt pris en -83 för 90000- 4000 timmar...

äre nått å åke me i skogen? samt va tycker ni om priset? (den ser bra ut)
Nån kanske har en sån?



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild
MickeBM  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#17998 Jag kör CASE IH 956 XL -89 och tycker det funkar mycket bra.
Fördelar:
Bra viktfördelning, driver grymt bra.
Stor hytt med bra sikt och gott om utrymme, går bra att snurra stolen.
Bra svängradie.
Godkänt oljeflöde.
Nackdelar:
Tung koppling.
Går lite fort på backen.
Den är lite väl stor, 685:an är en bättre storlek.

Då det är en 83:a tror jag inte den har centrumdrivning, vilket försämrar svängradien radikalt.
Dessutom skiljer sig hudraulsystemet mellan de äldre och de nyare.
Jag har lite försäljningsbroschyrer hemma, ska kolla om jag hittar nåt på denna.

Svårt att säga nåt om priset med så lite info, men känns lite i överkant.

Avatar Fallback
Ernst  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18072 Jag provade en 685 XL för några år sedan. Vill minnas att det var en 76:a.
Den var väl lite sliten, för växeln låste sig på lågväxel om man växlade lite vårdslöst. Då blev det till att krypa under traktorn och slå till länkarna till växellådan så fungerade det till nästa gång....

Jag hade ingen kärra efter utan bara en vinsch, och till det stämde inte växlarna. Valde man en lågväxel som stämde bra framåt (trean eller fyran), så gick det alldelse för fort bakåt. Samma om man körde på ettan hög och skulle backa, så var det knappt att traktorn flyttade sig.

Kan man bara stå ut med att dra i två spakar varje gång man skiftar mellan framåt och bakåt, så var det en trevlig och lagom stor traktor för skogen.

Avatar Fallback
hammer1975  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18282 Jag har sedan ett år tillbaka en 685 XL från 1984. Tycker den funkar bra i skogen, jag kör alltid med lastare på och det är inga problem att komma fram. Stor hytt med gott om utrymme. Jag har modifierat sitsen så att man kan fälla ryggstödet framåt och sitta på det vid krankörning då det är bra med plats bakom stolen.

Nackdelen är som sagt lådan, man måste nästan alltid växla med bägge spakarna, detta är speciellt irriterande vid snöröjning. Jag skulle försökt att få tag på en några år nyare 685 med fram-back låda istället. Jag har provkört en 585 XL från 87 med denna låda vilket var otroligt smidigt.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).