Skotare

verkstadshandbok Aktiv Skotte 747

4 inlägg 6433 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

verkstadshandbok Aktiv Skotte 747

seabr  
#234656 Hej
Jag undrar om någon har tillgång till verkstadshandbok till en Aktiv Skotte 747 då jag har en bekant som slangarna till växlingen har brunnit av och behöver veta hur slangarna ska kopplas ihop igen.

Med vänlig hälsning
Anders B



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: verkstadshandbok Aktiv Skotte 747

hondacbx  
#235126 Hej
Jag har en reservdelskatalog till Aktiv 747/Kockums 83-35 i den visas hur luftslangarna
är kopplade. I bilagorna så ser du hur det är kopplat.
Luftslangarna samt kopplingar är i tum storlek original. Jag fick tag i tum kopplingar
hos Volvo lastbilsverkstad då Volvo hade tum på sina äldre lastbilar.
Om du vill ha mer sidor eller kopia på hela reservdelskatalogen kan du höra av för jag tror den är för stor att bifoga.
Hoppas det kan vara till hjälp..

Med vänlig hälsning
Kenth

Användarvisningsbild

Re: verkstadshandbok Aktiv Skotte 747

berra011  
#553554 Hej!
Du som har verkstadshandbok har du något artikelnummer på kompressorn?? Jag försöker att få tag i en sådan åt en kund. Tack på förhand

Avatar Fallback

Re: verkstadshandbok Aktiv Skotte 747

ulfgustav  
#554001 I den maskinen satt 4-cyl fordmotor och om jag minns rätt så var det en compressor av fabr. Clayton, beroende om det är sex spak eller elhydraulisk manöverventil så är det olika kompressorer

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).