Skördare

Rottne Reko

4 inlägg 9947 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Rottne Reko

Fredrik Reuter  
#227431 Har ni kollat inte kollat in bilderna på Rottne Reko (broschyr) som Flax12 laddade upp i dag i skogsbilderna, så gör det nu: skogsbilder/image_page.php?album_id=1&image_id=7885

Rottne Reko var en prototyp som visades på Elmia första gången 1985. Det unika var kranplaceringen som var på taket av hytten på skördaren. Detta är aktuellt med tanke på att Ponsse Scorpion troligtvis kommer visas upp på Elmia Wood om några dagar.

Ni som är sugna, diskutera vidare om Rottne Reko här i denna tråd eller bland bilderna.

Tack Flax12!

7885
7884
7883
7882
7881
7880
7879
7878
7877
7876
7875
7874



   TS
Avatar Fallback

Re: Rottne Reko

Flax12  
#227433 Håll till godo :smile: Ursäkta suddiga bilder men det fick bli kameran i mobilen som ordnade bilderna :oops:

Avatar Fallback

Re: Rottne Reko

Flax12  
#227573 Känslan att ha rottnes RG-81 kran 50cm över! huvudet framkallar hos mig lite "spänning" :???: Eller kanske snarare framkallar "väderspänning" :shock:.

Avatar Fallback

Re: Rottne Reko

alias  
#489469 Hade lite svårt att läsa vad som stod i texten på högra delen av produktbladet.

Hur svänger man med kranen i transportläge?

Avlastningspunkten för kranen ligger ju andra sidan midjan, så rimligen borde man behövt ett flytläge för kran-/hyttvridning, ungefär som när man sätter ner kranen i lasset på en Minibrunett.

Någon som vet varför denna modell verkar ha stannat vid en prototyp (produktionskostnad, teknikstrul?)?

Rottne har väl sällan varit först ut med obeprövad teknik, men visst borde denna maskin ha haft en plats på marknaden jämte Valmet 901 m.fl. av de tidiga engreppsskördarna?

MVH
Alias

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).