Skördare

Problem med timberjack 1270 B

5 inlägg 8245 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Problem med timberjack 1270 B

nelson87  
#219452 Tjena! Nu är frågan vilken ände jag ska börja i...

När jag har startat maskinen och ska dra igång å köra med aggregatet så verkar de inte som att de svarar på mina kommando. Om jag ska fälla tex så när man går emot å ska gripa så händer de inget och är man i flytläget å ska stänga så stängs bara övre kvistknivarna, tills man trycker på såg för då stängs allt. lika dant är de när man står i fäll-läget.

Men när aggregatet ska resa sig så verkar allt vara som vanligt förutom att de inte orkar lyfta upp sig hela vägen, de går att få upp de om man trycker på vilken annan kranfuktion som helst.

Nu skriver jag inte mer, tycker själv de är invecklat att förstå. Hoppas någon kan förstå problemet. :)



   TS
Avatar Fallback

Re: Problem med timberjack 1270 B

Diesel_doriz  
#219519 kan de va nån databox tro?

Användarvisningsbild

Re: Problem med timberjack 1270 B

rocky  
#219654 Funkar alla funktioner om du trycker utskjut in samtidigt du stänger aggregat?

Avatar Fallback

Re: Problem med timberjack 1270 B

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#220585 Verkar va nåt med konstantrycket.

Nu vet jag inte hur insatt du är men det funkar så att när maskin är obelastad är pumptrycket ( arbestspump) ca 50 bar.

När du tex kör kran sänder kranventilen in ett LS-tryck ( LastKännande) till pumpen som ger order till pumpen att höja trycket.

När du kör aggregatet finns det 2 olika trycknivåer.

Ett högtryck för matning o sågning och ett lägre för övriga funktioner.

Det sitter elventiler (monterade på basmaskinen) som sänder olika trycknivåer till pumpen.

Högtrycket är beroende på aggregat 240 lr 280 bar medan lågtrycket är ca 160 bar.

Kolla med en tryckmätare.
Borde sitta en avstängningskran på tryckledningen ut till aggregatet,monterad mellan kranfot o hytt.
Stäng den,kör enbart tex tilt,trycket ska va 160 bar

Är det inte det så måste du leta fram elventilen som styr o kolla den,ev kan tryckställventilen va trasig.

Avatar Fallback

Re: Problem med timberjack 1270 B

TK79  
#226305 Vad har du för aggregat.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).