Skogsnyheter

Stor despyt om en björk!

7 inlägg 4874 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Stor despyt om en björk!

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#211934 Man slutar aldrig att förvånas vad miljöbyråkraterna sysslar med http://www.skogsaktuellt.se/?p=42202&pt=108&m=1422 Finns det verkligen inget vettigare att lägga skattepengarna på? :shock: 😡
/Niklas



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Stor despyt om en björk!

Smålandshuggarn  
#211940 L-) :!:

Har dom inge vettigare för sig

Avatar Fallback

Re: Stor despyt om en björk!

SkogsGi  
#212046 Ja herregud så dumt! Fäll björken och lägg den i naturvårdsområdet....

Avatar Fallback

Re: Stor despyt om en björk!

Tosca  
#212053 Låter som om den björken är ett lämpligt målskjutningsobjekt för militären, de kan ju skjuta prick på den från helikopter så slipper en aborist toppbeskära.

Avatar Fallback

Re: Stor despyt om en björk!

strombom2  
#212071 HAHAHAHAHAHAHAHA
Tar man väck en björk så rubbas inte hela ekosystemet likaså mångfalden försvinner inte, låt den ligga o vara död ved för de är ju populärt för slips nissar.
Tror ju dock om dom skulle åka o ta ner den utan deras vetande skulle de aldrig märkas för de springer ju inte och glor var och varannan dag.

Avatar Fallback

Re: Stor despyt om en björk!

hans.w  
#212566 Jag tror att Skogsstyrelsen har goda skäl att skydda björken och Fortum är väl ingen svag part i sammanhanget. Jag tycker det är modigt att stå på sig trots den uppenbara risken att bli utskrattad.

Avatar Fallback

Re: Stor despyt om en björk!

Skogsforskare  
#212572 Ett enkelt sätt att kapa den vore att skicka upp någon med kran och sen aptera samma typ av sprängstubin som man använder i stormfälld skog.

Fortum har nog råd.

Intressant att Skogsstyrelsen får kritik både om man försöker värna miljö- och naturvårdsintressen och när man inte gör det. Om SkS hade sagt ok till Fortums ansökan hade man antagligen fått kritik för det.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).