Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Banddrivning

4 inlägg 1986 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Banddrivning

sveakatten  
#194946 Jag har en Iller som jag kör med i skogen, jag har problem med att hjulen snurrar i banden när jag backar. Funderade på att sätta på kedjor på drivhjulen för att få bättre tag, är det någon av er söm gjort det eller vad tror in, skulle det fungera?



   TS
Avatar Fallback

Re: Banddrivning

ulfgustav  
#194948 Varför inte sätta kjedjor i banden i stället. Har gjort det på en tidigare maskin jag hade och det fungerade mycket bra. Det räcker sannolikt med att en kjedja åt gången är i ingrepp på drivhjulet
för att det skall ge effekt

Avatar Fallback

Re: Banddrivning

T24X4  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#195083 Eller slå till på dessa :smile:
http://www.blocket.se/gavleborg/Drivhju ... m?ca=2&w=3

Avatar Fallback

Re: Banddrivning

sveakatten  
#195145 Ja jag har funderat på det, men jag har ett nytt liggandes och dom som sitter på är inte så dåliga. Problemet kom nu när jag lyfte upp den i mitten. När jag åker framåt så trycks baken ner och tvärs om när jag backar, så framåt funkar den jätte bra. Funderar på att svetsa dit lite armeringsjärn som drivhjulet kan få tag i.
viewtopic.php?f=21&t=14851 så här ser den ut nu och blev att funka väldigt bra, har inte tordas lägga på mer än 10 st 4.6m mellan 25 och 30 topp men det drar den i backen utan att slira

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).