Traktorer och processorer

Fiat 680DT

7 inlägg 9749 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Fiat 680DT

Keny  
#14313 Hej
Jag har nyss köpt en Fiat 680Dt. Undrar hur den är i skogen. Nån som vet nåt? Bra och dåligt. Nåt man ska se upp med?



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback
Raffe  
#14503 Hej, kör med en likadan själv. Funkar väldigt bra i skogen. Minuset är väl kanske den något veka motorn som dessutom är högvarvig som alla Fiat traktorer i övrigt. Samt den trånga hytten. Hydrauliken räcker någorlunda till en normal skogslastare.

Når nog inte upp till Valmets -05 serie med tanke på kraft och komfort men då är också prislappen en annan. Gillar mitt ekipage 8)

Avatar Fallback
Keny  
#14547 Tack Raffe.
Det låter ju bra. Jag hade inte haft nåt emot en Valmet, min förra traktor var en Valmet 502. Men ville ha en 4-hjulsdriven nu, och priset är ju helt annorlunda på Fiat och Valmet.

   TS
Avatar Fallback

Re: Fiat 680DT

Erik Wilhelm Arne  
#223401 Är det någon som har en instruktionsbok till en Fiat 680 dt från 1982 eller kan kopiera en åt mig.
Tacksam för svar tel 0702191982

Avatar Fallback

Re: Fiat 680DT

axwell  
#223411 En sån här brukar jag bläddra i ibland, finns att ladda ned på "maskinisten", även möjlig att få utskriven mot avgift.
http://www.maskinisten.net/downloads.ph ... df_id=4201

Avatar Fallback

Re: Fiat 680DT

Erik Wilhelm Arne  
#223421 Får ej fram någon instruktionsbok där.

Avatar Fallback

Re: Fiat 680DT

axwell  
#223438
Erik Wilhelm Arne skrev:Får ej fram någon instruktionsbok där.


Ajdå, kan tänka mig att man måste vara registrerad medlem för att kunna ladda ned.
Fort gjort att gå med, om du inte redan är det.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).