Skotare

Inget tryck i växelådan Gremo 950R

4 inlägg 3850 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Inget tryck i växelådan Gremo 950R

bodaedet  
#185425 Trycket i växellådan har tagit väldigt lång tid på sig att komma på morgonen, nu blev det helt borta på båda växlarna. Olja finns i lådan väldigt svart dock, den är bytt för 200timmar sen. Vad kan vara galet.

Pär



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: Inget tryck i växelådan Gremo 950R

glasshultarn  
#185530 Har du några spånor i lådan? låter ju inte bra me svart olja där, ATF en brukar ju hålla färgen bra. Kan vara pumpen också, varit med å byttat både låda och pump på en sådan. Hur många timmar har den gått? Pumpen sitter ju in i motorn så där är ju kontakt me motorolja.

Användarvisningsbild

Re: Inget tryck i växelådan Gremo 950R

bodaedet  
#185609 Den har gått 14000tim, var exakt sitter pumpen. Känns inge bra med svart olja där den var röd och fin de första gångerna jag bytte men icke nu längre. Inga spånor dock.

   TS
Avatar Fallback

Re: Inget tryck i växelådan Gremo 950R

glasshultarn  
#185821 Pumpen var inte riktigt rolig att få bort, sitter in i bak kant på motorn på höger sida. Om man tänker sig vid huvudstömbrytaren ungefär, har för mig att den satt med utvändiga torx skruvar ( e-torx??)

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar