tis 07 aug 2012, 19:27#182676
Jag körde (och lagade) en ny Iller byggd som pistmaskin för längdspår 1999-2000. Den hade en VW 1,9 TDI motor och hydrostatdrift, glasfiberhytt med två stolar.
Den var både stark och pinnade på rätt bra i spåren men vi fick skruva en hel del trots att den bara gick på slät snö.
Hjulmotor fick vi byta ett par gånger och tappade faktiskt hjul någon gång då lagringen gick. Även en del boggiehjul rasade. Då var det bra att ha ett schaktblad att spänna på banden med! Problemen med hjulmotorerna kan komma från att en spårmaskin rullar på i 20 km/h mest hela tiden men det tror jag inte att du gör i skogen.
Styrsystemet och en del elreglage byttes också det första året men vi fick en av de första av en ny modell så det var en hel del barnsjukdomar.
Jag hörde dock från kraftbolag att de var nöjda med sina modeller.