Traktorn i skogen

Hydraulolja - Fiat 580 DT

4 inlägg 10618 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Hydraulolja - Fiat 580 DT

Enberg  
#181183 Tjena!
Jag har blivit ägare av en Fiat 580 DT -81 och det visade sig att den läcker hydraulolja och är nu tom på olja.. Jag har åtgärdat problemet men jag undrar om det spelar någon roll vilken hydraulolja jag använder och så skulle jag vilja veta hur många liter jag måste köpa?

Tacksam för svar!
/Jesper



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Hydraulolja - Fiat 580 DT

Obon85  
#181184 Är hydral oljan gemensan för växellådan?? Isf är d ju en speciel hydraltransmitions olja! är det en separat pump/tank borde vanlig Handel 46 olja duga fint!

Mvh

Avatar Fallback

Re: Hydraulolja - Fiat 580 DT

80-90  
#181193 den ska ha 10-30 anpassad för våta bromsar ..

Avatar Fallback

Re: Hydraulolja - Fiat 580 DT

axwell  
#181213
Enberg skrev:Tjena!
Jag har blivit ägare av en Fiat 580 DT -81 och det visade sig att den läcker hydraulolja och är nu tom på olja.. Jag har åtgärdat problemet men jag undrar om det spelar någon roll vilken hydraulolja jag använder och så skulle jag vilja veta hur många liter jag måste köpa?

Tacksam för svar!
/Jesper


Högst troligt skall den ha samma typ av olja som 680 DT från början av -80talet.
En tranmissionsolja av UTTO-typ 5w-30 eller 10w-30 beroende på hur den används och förvaras vintertid.

OKQ8:s 10w-30 heter T2200 (finns bla på Swedol), själv föredrar jag en med bättre kallstartegenskaper Shell Donax-TD 5w-30.

Enl OKQ8:s oljeguide skall den ha 44,5 liter.

http://www.okq8.se/privat/pastationen/s ... oljeguiden

Klicka på "traktorn", fabrikat, modell (80), typ (580DT), hydraulik/bakaxel, osv.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).