Skotare

Startproblem mini 578

6 inlägg 4241 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Startproblem mini 578

natter  
#180236 Startmotorn orkar inte dra igång motorn, endast något varv. Motor och växellåda har varit ur maskinen för packningsbyte. Efter det gick den igång direkt men efter en månad så är det trögt utav bara den att få runt motorn. Var ska man börja att leta efter orsaken??



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: Startproblem mini 578

Tosca  
#180242 Börja med att utesluta elfel, det kan vara glappt från batteriet och ned till startmotorn, eller en jordfläta som är dålig eller glapp.
Mät spänningen på startmotorn när du försöker starta, som minst ska du nog ha kring nio volt skulle jag gissa. (Korrigera gärna de som har bättre koll)

Avatar Fallback

Re: Startproblem mini 578

ulfgustav  
#180249 Hej
Har du inte hydrostatdrift på denna?
Kan det vara så att h-stat pumpen inte är i neutralläget?

Avatar Fallback

Re: Startproblem mini 578

Karlsson578  
#180622 Hej! Har en mini 578. På startmotorn sitter det en kopparklämma mellan solenoiden och startmotorn den hade jag dålig kontakt i. Så att när jag körde startmotorn gick den väldigt tungt runt och det började osa och ryka om klämman där den är fäst i själva startmotorklumpen.

Så prova att fila av den lite och brickorna som sitter där och dit med den igen så får du se om du får bättre kontakt.

Räcker med att det är lite dålig kontakt där, då det är många ampere under kort tid som skall fraktas igenom den.

Mvh Karlsson

Avatar Fallback

Re: Startproblem mini 578

Cat554  
#180641 Fikk samme problem, da en liten lekkasje fra dieselfilteret fuktet starteren. Rengjøring, nye kullbørster og et deksel over starteren av en plastkanne, og i orden igjen.
OH

Avatar Fallback

Re: Startproblem mini 578

natter  
#180660 jag lämnade in startmotorn för renovering men det har inte blivit någon skillnad. Kanske något som gått fel efter att jag byte kolvar och foder i motorn??

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).