Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

Rottne 2004, köptips!

3 inlägg 4495 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Rottne 2004, köptips!

jocke94  
#165854 hej vi har funderingar på att köpa en annan skördare en Rottne 2004 och jag undrar om det är något man behöver tänka på vid köp. För och nackdelar egna erfarenheter av dessa maskiner. Tack på förhand :smile:



   TS
Olofsfors skogsmaskinsband
Avatar Fallback

Re: Rottne 2004

niklas.m  
#166651 Hej. Titta på en maskin med RK50 kran som är paraellförd. Den är enklare att köra än RK42 kranen. Tror RK50 kom 00 eller 01. Vi har 600 däck som är vätskefyllda, vilket gör maskinen stabil inom kranens hela arbetsområde. Vi har en 02 och där är de nya palleterna. Hobbykör maskinen och har inte haft några större problem. Tog tid att lära sig nivelleringen på maskinen. Vad gäller kända svaga punkter så får proffskörare svara på detta. Sök på forumet Rottne 2004 så fär du lite mer svar. Lycka till med köpet

Avatar Fallback

Re: Rottne 2004

blixxxt  
#166710 Kolla efter sprickor vid främre hjularmsfästen. Kranfäste. Kranpelare och självklart aggregat.
Satsa som sagt på RK50 och kolla om DSP4000 är uppdaterat annars kan det oxå bli dyrt.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).