Motorsåg och handhållet

Stihl 021 går dåligt

6 inlägg 8287 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Stihl 021 går dåligt

valmet862  
#165503 Haar en stihl 021 säkert 10 år gammal men är väldigt lite använd,problemet som uppstår är att den går dåligt på fullvarv,hjälper inte att ställa in den,sen när den går på tomgång kan den helt plötsligt dö :surp: upplever att den går bättre när svärdet pekar neråt,sämre när man kvistar stående träd. Var ska jag söka felet,är ju en lätt o liten såg o ha med sej överallt. :smile: Men om inget hjälper blir de väl o slänga den på vårisen :lol:



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Stihl 021 går dåligt

viktor meck  
#165512 låter som torkade/dåliga vevaxeltätningar. men gå igenom förgasaren och byt membran. byt även bensinen om den är gammal. kolla även efter sprickor på slangar och insugningsgummit.

Användarvisningsbild

Re: Stihl 021 går dåligt

totte  
#165517 Instämmer helt med Viktor. Kolla upp allt yttre först, hjälper inte det så är det troligen vevaxeltätningarna.

Viktigt, använd inte sågen förrän det är ordentligt åtgärdat, den går uppenbarligen för magert och då blir den överhettad och kan få rejäla skador på kolv och cylinder.

Användarvisningsbild

Re: Stihl 021 går dåligt

JensSkoog  
#451607 Väcker den här tråden från före min tid på Forum :wink:

Fick in en 021 idag. Startar bra och går bra, men efter några minuter börjar den strula.

Luftfilteret är fullt av skit, och stiftet var nyt i 2006 när ägaren köpte sågen, men ser bra ut.
Den har användts jävnlig, men inte mycket eller hårdt.

Det var svårt att få bensin fram med primeren. Pumpade säkert ett tjugotals gånger innan jag fick bensin dit.
Undrar om bränslefilter kan vara genstoppat.

1492722071_stihl_021_atle_20_04_17_(1)_s.jpg

Avatar Fallback

Re: Stihl 021 går dåligt

Brumsten  
#451648 Hej, det kan bero på att impulsslangen har lossnat vid mellanväggen, den går från vevhuset till en lodrät nippel till höger om inslaget, lite svår att se.
Är det läckage där drar den tjuvluft.
Ha de!

Användarvisningsbild

Re: Stihl 021 går dåligt

JensSkoog  
#451717 Tackar "Brumsten".
Blir det första jag kollar.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).