Arbetskläder för skogen

Husqvarna lanserar nytt

29 inlägg 20500 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Husqvarna lanserar nytt

Xon  
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna lanserar nytt

Kjell S  
#156182 Arborjackan såg hyfsad ut..

Avatar Fallback

Re: Husqvarna lanserar nytt

Nonkan  
#156185
Xon skrev:http://www.husqvarna.com/se/forest/accessories/safety-equipment-and-clothes/klader/

X-Fit kopia? =)


Näe, det är andra tyger och lite annan passform. En del av våra kunder tycker X-Fit är bra, men lite för tighta, så där tror jag Husqvarnas kommer passa bättre.

Däremot tror jag de inspirerats av att Stihl faktiskt lyckas sälja arbetskläder i samma prisklass och med samma egenskaper som t.ex. funktionsjackor från Haglöfs eller Fjällräven.

Jag tycker det är kanonfint att de håller varandra på tå. När Husqvarna var mer dominant på 90-talet och början av 2000-talet hände inte mycket med kläderna. Den stora brytpunkten som jag ser det var när Stihl lanserade Comfort-kläderna ungefär samtidigt som stormen Gudrun ökade efterfrågan på smidigare kläder.

Sen ska man vara medveten om att de här kläderna fungerar bra att sälja i Norden. I Tyskland är det noll efterfrågan på t.ex. X-Fit då varsel inte riktigt går hem där (än).

Avatar Fallback

Re: Husqvarna lanserar nytt

mattiasc  
#156206 Jag gick från husqvarnas gammla standardbyxa till technical. Jag tycker inte att det går att jämnföra på något vis!
Nya byxan är helt outstanding! Har den till och med då jag röjer och den känns ändå inte för varm. Har huggit nu i blötväder så byxan är genomsur. Även om den blir tung så är den inte på långa vägar som de gammla.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna lanserar nytt

Valmet830.3  
#156303
Kjell S skrev:Arborjackan såg hyfsad ut..


Och priset såg också hyfsat ut om man jämför med konkurrenterna.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna lanserar nytt

Naders  
#156305 Ja, HerreJäv--r vilka priser :shock:
Man får jobba gratis några timmar, dagar,veckor för en sådan utstyrsel :lol:

Avatar Fallback

Re: Husqvarna lanserar nytt

Xon  
#156383 Men Classic serien ligger väldigt bra till i pris tillsammans med dom nya kängorna.
Ska åka och handla på Måndag. :)

   TS
Avatar Fallback

Re: Husqvarna lanserar nytt

county  
#156697 3290 kr det er litt for dyrt. for hq nye technical extrem. har fra før stihl comfort x-fit gladiator disse var ikke så dyre

Avatar Fallback

Re: Husqvarna lanserar nytt

Robertberg  
#156743 Jag har aldrig förstått, vad är fördelen med en jacka från Hva/stihl/pfanner jämfört med liknande från tex Fristads?
"Vanliga arbetskläder" är ju billigare..

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna lanserar nytt

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#156768 En jacka i snabbtorkande elastiskt tyg med bra ventilation ökar arbetskomforten en hel del. Sedan är det ju ingen nackdel med färglada "varselkläder" i skogen, istället för gråa, svarta eller mörkgröna jackor i bommull/polyester.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Husqvarna lanserar nytt

Mr Carlsson  
#160312 Någons som vet när man kan hitta Classic grejerna i butik?

Xon skrev:Men Classic serien ligger väldigt bra till i pris tillsammans med dom nya kängorna.
Ska åka och handla på Måndag. :)

..Kanske Xon?

//Carlsson

Avatar Fallback

Re: Husqvarna lanserar nytt

axwell  
#160319
obantteg skrev:Inlägg av obantteg » sön 22 jan 2012, 20:57
Jag har aldrig förstått, vad är fördelen med en jacka från Hva/stihl/pfanner jämfört med liknande från tex Fristads?
"Vanliga arbetskläder" är ju billigare..


Instämmer i obanttegs kommentar.
http://www.jula.se/skogsjacka-942304

480 kr+ moms


Den här duger bra åt mig, gott om bra fickor, tål regn riktigt skapligt, dock för varm sommartid.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna lanserar nytt

Nonkan  
#160361
Mr Carlsson skrev:Någons som vet när man kan hitta Classic grejerna i butik?

Xon skrev:Men Classic serien ligger väldigt bra till i pris tillsammans med dom nya kängorna.
Ska åka och handla på Måndag. :)

..Kanske Xon?

//Carlsson


Flyttade lite verkar det som. Vi har en planerad leverans den 16:e feb.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna lanserar nytt

Robertberg  
#160366 Måste nog rätt mig själv lite, en liknande jacka från fristads kostar minst lika mycket.

http://www.husqvarna.com/se/forest/acce ... technical/
http://www.billigaarbetsklader.se/winds ... c-187.aspx

Själv har jag turen att ha blivit sponsrad med arbetskläder på förra jobbet, så jag har så jag klarar mig ett tag..

Avatar Fallback

Re: Husqvarna lanserar nytt

Nonkan  
#162191
Nonkan skrev:
Mr Carlsson skrev:Någons som vet när man kan hitta Classic grejerna i butik?

Xon skrev:Men Classic serien ligger väldigt bra till i pris tillsammans med dom nya kängorna.
Ska åka och handla på Måndag. :)

..Kanske Xon?

//Carlsson


Flyttade lite verkar det som. Vi har en planerad leverans den 16:e feb.


Och leveransen är flyttad igen. Nytt planerat datum är 29/2 för utleverans från lager. 😡

Grejen är väl mest att våra kunder tror vi skämtar när vi säger att Husqvarna flyttar datum, men det är vår vardag. Tyvärr.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).