Skogsnyheter

Varför låta miljömupparna styra agendan

5 inlägg 3414 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Varför låta miljömupparna styra agendan

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Varför låta miljömupparna styra agendan

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#153562 Mats Jangdals blogg spinner vidare på detta tema http://www.frihetsportalen.se/2012/01/k ... ns-tjanst/
/Niklas

   TS
Användarvisningsbild

Re: Varför låta miljömupparna styra agendan

matte57128  
#153573 Det finns ju ett par saker här i landet som inte bör ifrågasättas, t.ex vindkraft, miljövård, invandring och rovdjurspolitik. Vad man än tycker om dessa ämnen kommer det av någon, i de flesta sällskap, tittas snett på den som har modet att yttra ett ifrågasättande, eller en kritisk åsikt. Detta trots att det statistiskt sett borde finnas de som håller med denne i de allra flesta konstellationer.

Det finns en parallell till "Kejsarens nya kläder", alltså om ingen törs ha en avvikande åsikt, kommer alla och envar framstå som idioter förr eller senare.

Avatar Fallback

Re: Varför låta miljömupparna styra agendan

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#153586 Det är kontraproduktivt att kalla miljörörelsen för "muppar". Såtillvida man inte bara vänder sig till de redan övertygade.

Avatar Fallback

Re: Varför låta miljömupparna styra agendan

Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#153635 Jag har tidigare skrivit här på forumet om hyggesanmälan till skogsstyrelsen.

Ett sätt att förändra biotopskyddet vore att skogsstyrelsen kollade alla fastigheter som är till salu.
Köpte de intressanta, skydda det värdefulla och sålde resten.
Har dom tid med biotopskydd på hyggesanmälan så måste de väl ha tid med utannonserade fastigheter.

Men det kanske blir för smidigt, och inte får de några medborgare att spöa heller.
Inte heller kan enskilda tjänstemän visa att deras anställning givit dom makt att tolka reglerna efter privata särintressen.

Så det har väl sin förklaring att det är som det är !

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).