Skördare

PRENTICE 2510

20 inlägg 10822 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

PRENTICE 2510

Skog  
#11620 Fick ett reklamblad hem om den här maskinen, nån som vet mer,typ motorfabrikat, aggregat mm.

Bild
[/img]



   TS
Användarvisningsbild
Skog  
#11622 Beklagar bildkvaliten :oops:

   TS
Användarvisningsbild
Fredrik Reuter  
#11623 Hej,
Jag har aldrig hört talas om denna maskin.
Googlade som snabbast och hittade deras hemsida:

http://www.prenticeforestry.com/

Hittar dock inget om skördarn på bilden, verkar iaf göra egna aggregat.

Hoppas nån vet nåt mer

MvH Fredrik

Användarvisningsbild
Timberjack74  
#11716 Var och provade den i dag.
Snacka om amerikansk. :lol: :lol:

Användarvisningsbild
Fredrik Reuter  
#11717
Timberjack74 skrev:Var och provade den i dag.
Snacka om amerikansk. :lol: :lol:


Aha, då vill vi allt höra mer!

MvH Fredrik

Användarvisningsbild
Timberjack74  
#11729
Admin@skogsforum skrev:
Timberjack74 skrev:Var och provade den i dag.
Snacka om amerikansk. :lol: :lol:


Aha, då vill vi allt höra mer!

MvH Fredrik


Jo de var visning i skogen i går,
Dom har tagit hit en maskin som dom håller på att anpassa för vårat
skogsbruk, dom har satt i Dasa i den och agregatet är ett fd Woodking650. Kranen var en Cranab. Men det verka vara mycke kvar att göra på den, allt är ju amerikanskt grovsmide :wink:
Föredrar nog hellre våran gamla 1470.
Mvh Johan

Avatar Fallback
Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#11730 Har den V-åtta och kromad grill?

Användarvisningsbild
Timberjack74  
#11753
Skogsola skrev:Har den V-åtta och kromad grill?


Njae! Cat 6a och målad troligen ganska tung plattjärns grill 8)

Användarvisningsbild
Fredrik Reuter  
#14302 Ja, då var CAT tillbaka!

http://www.lantbruk.com/Article.jsp?article=35243

Avatar Fallback
timberjack810c  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#14304 det ska bli spännande och se vad det kan bli av den maskinen...undrar om det kan bli nått för den svenska marknaden??

Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#14351 Tror inte det blir nån höjdare på svenska marknaden,komforten va riktigt amerkansk vad jag hör. Kan tänkta mig att bränsleförbrukningen är ganska amerikansk åxå.
Sen så är det ju dehär me service å reservdelar.

Avatar Fallback
Valmet830.3  
#14557
Engstrand skrev:Tror inte det blir nån höjdare på svenska marknaden,komforten va riktigt amerkansk vad jag hör. Kan tänkta mig att bränsleförbrukningen är ganska amerikansk åxå.
Sen så är det ju dehär me service å reservdelar.


Du har säkert rätt, men vi ska nog inte räkna bort dom på sikt..
Cat är ju trots allt en av världens största tillverkare av entreprenadmaskiner..

Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#14561 Förvisso är dom ju det,men dom har lite tokigt tänk. Tittar bara på när de köpte upp skogsjan.
Visst,vissa saker vart ju till det bättre. På amerkanskt vis lades det ju till en hel del järn så nåt ton till vägde dom ju åxå. :D
Men dom skulle ju ha lyssnat mer på dom som hållit på med kortvireksmetoden mer än att bara veta bäst själv. Men de kanske har lärt sig nånting sen den gången!?
Har ju hänt en hel del mer sen eco-log tog över tillverkningen.

Valmet830.3 skrev:
Engstrand skrev:Tror inte det blir nån höjdare på svenska marknaden,komforten va riktigt amerkansk vad jag hör. Kan tänkta mig att bränsleförbrukningen är ganska amerikansk åxå.
Sen så är det ju dehär me service å reservdelar.


Du har säkert rätt, men vi ska nog inte räkna bort dom på sikt..
Cat är ju trots allt en av världens största tillverkare av entreprenadmaskiner..

Användarvisningsbild
Timberjack74  
#14604
Engstrand skrev:Förvisso är dom ju det,men dom har lite tokigt tänk. Tittar bara på när de köpte upp skogsjan.
Visst,vissa saker vart ju till det bättre. På amerkanskt vis lades det ju till en hel del järn så nåt ton till vägde dom ju åxå. :D
Men dom skulle ju ha lyssnat mer på dom som hållit på med kortvireksmetoden mer än att bara veta bäst själv. Men de kanske har lärt sig nånting sen den gången!?
Har ju hänt en hel del mer sen eco-log tog över tillverkningen.

Valmet830.3 skrev:
Engstrand skrev:Tror inte det blir nån höjdare på svenska marknaden,komforten va riktigt amerkansk vad jag hör. Kan tänkta mig att bränsleförbrukningen är ganska amerikansk åxå.
Sen så är det ju dehär me service å reservdelar.


Du har säkert rätt, men vi ska nog inte räkna bort dom på sikt..
Cat är ju trots allt en av världens största tillverkare av entreprenadmaskiner..

Användarvisningsbild
Timberjack74  
#14605
Timberjack74 skrev:
Engstrand skrev:Förvisso är dom ju det,men dom har lite tokigt tänk. Tittar bara på när de köpte upp skogsjan.
Visst,vissa saker vart ju till det bättre. På amerkanskt vis lades det ju till en hel del järn så nåt ton till vägde dom ju åxå. :D
Men dom skulle ju ha lyssnat mer på dom som hållit på med kortvireksmetoden mer än att bara veta bäst själv. Men de kanske har lärt sig nånting sen den gången!?
Har ju hänt en hel del mer sen eco-log tog över tillverkningen.

Valmet830.3 skrev:
Engstrand skrev:Tror inte det blir nån höjdare på svenska marknaden,komforten va riktigt amerkansk vad jag hör. Kan tänkta mig att bränsleförbrukningen är ganska amerikansk åxå.
Sen så är det ju dehär me service å reservdelar.


Du har säkert rätt, men vi ska nog inte räkna bort dom på sikt..
Cat är ju trots allt en av världens största tillverkare av entreprenadmaskiner..

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).