Skördare

Ips box problem (supereva)

5 inlägg 5171 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Ips box problem (supereva)

Mr-Hemek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#142891 Hej nu har jag äntligen lyckats få fingrarna ur och renoverat lyftcylindrarna på Evan
men nu efter ca 2 månaders stillestånd fungerar inte vippan ut allt annat fungerar.
Nu har jag kliat mig i huvudet så jag börjar bli tunnhårig utan att lyckas få ut vippan.
alla lampor på boxarna lyser utom just den för vipp ut men jag har mätt spakar och kablar
även prova skifta kort i ips boxarna även om jag skiftar kablar mellan boxarna rör sig inte vippen ut. Det jag nu funderar på är om tex kablarna ner till paketet är av lyser då inte kontrollampan på boxen.
Hoppas på att någon har någon ide



   TS
Avatar Fallback

Re: Ips box problem (supereva)

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#142904 Är så längesen nu,men undrar hur det var ifall magneten är trasig,dvs kabelbrott inne i magnetventilen.
Då larmar han ju inte för kortis iallafall...
Testa med att skifta kontakerna mellan lyft och vipp på ventilbordet och kolla hur han beter sej då :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Ips box problem (supereva)

magnus.holgersson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#142908 har hafft samma problem ibland då makinen har stått...men då har det bara varit till att jucka lite på korten så funkar det igen...men det verkar ju inte vara det i ditt fall.

Avatar Fallback

Re: Ips box problem (supereva)

Mr-Hemek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#142978 Tackar för svar.
Idag tänkte jag pumpa upp hytten och skifta kontakter på ventilpaketet
men som jag har fattat det ska errorlampan på boxen tändas om det är brott till magneten
men nu är det ju så att "spakrörelselampan inte tänds"

   TS
Avatar Fallback

Re: Ips box problem (supereva)

Mr-Hemek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#143021 Nu tror jag mig ha funnit felet det var en kabel under hytten som var skadad vid ett kontaktstycke
så trådarna låg ihop därav lyste inte "spakrörelselampan"

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).