Servicebyggnader

Ställning, regnskydd

3 inlägg 5204 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Ställning, regnskydd

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#10618 Försöker komma på en snabb och enkel lösning att bygga ett regnskydd, ca 6x5 m i bottenplan, och täckt av någon billig presening. Skall hålla max ett år, helst inga stöd mellan hörnen, men det får man väl nästan ha.

Billigt partytält, båttäckning, lite plank eller vad? Idéer mottages!



   TS
Avatar Fallback
gossebear  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#10620 för en sådan konstruktion måste du ha stöd i hörnena. hur hög skall den vara?

Mitt ips är att köra ner fyra st rundrör i backen vill i toppen svetsar du fast rörkrökar eller om du vill svetsa konstruktionen på plats. sedan köper du en billig pressening och drar över skiten då står den är minst 1 år.

Annars finns det tält på haraldnyborg de är inte så breda men väldit långa som borde kunna funka alldeles ypperligt tror de ligger på ca 3995:-

Avatar Fallback
Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#10623 Jo, men helst inte mycket mer än i hörnen. Hög nog att svinga en yxa i... :-) Räknar med att få förlänga eftersom, upp till 3,5 meters höjd vore bra.

Hittade strax efter jag skrev ett 6x8 tält för 2996:- på rusta.

http://www.rusta.se/cproduct.asp?produk ... p=62701021

Enklare än så blir det kanske inte?

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).