Inomgårdsmaskiner

Husqvarna Rider 650

5 inlägg 9916 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Husqvarna Rider 650

X-lon  
#131361 Jag fick en husqvarna rider härom dan som sett sina bästa dagar. I helgen gav jag mej på att få igång den och efter lite rengörning av förgasaren så brummade den igång men nu till problemet. Den vill inte gå utan choke när man sänker gasen från chokeläget så dör den.
Det sitter både luftskruv och ställbart bränsle munstycke på förgasaren så nu undrar jag om någon vet hur dom ska vara ställda? Även varvtals regulatorn verkar vara lite ur funktion men den ska väl bara tok varva utan den?

Motorn är en tekumseh av nått slag.



   TS
Trejon
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna Rider 650

viktor meck  
#131522 här visar han hur man justerar förgasaren på en snöslunga med tecumseh motor. men det är lika dant på gräsklippare med tecumseh motor.
lycka till :mrgreen: berätta gärna hur det gick :grin:

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna Rider 650

viktor meck  
#131702 här är en video om hur du justerar regulatorn
lycka till :mrgreen: berätta gärna hur det gick :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Husqvarna Rider 650

X-lon  
#132046 Nu går den igen. Det blev en rengöring av förgasaren och ett nytt tändstift så small den igång igen. Men justeringarna efter filmen funkade inte så bra på min förmodligen har det hänt nått med varvalsregulatorn inuti motorn för ibland funkar den bra men sen verkar den gå på tok för fett ibland men då varvar man ur den sen går den bra igen.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna Rider 650

viktor meck  
#132070 antagligen en av vikterna på varvtalsregulatorn som är trasig. den sitter på kamaxeln. bara att ta av sumpen och kolla. bra att den går i alla fall :mrgreen:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).