Vedmaskiner, flishuggar

Brännhults Vedkombi 520?

7 inlägg 7287 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Brännhults Vedkombi 520?

Matte_J  
#126051 Hej!
Min far och jag håller på att scanna av marknaden efter en lämplig eldriven maskin (0-40000 ex moms) för hushållsbehovet.
Så dök denna upp.
http://www.blocket.se/dalarna/Vedmaskin ... m?ca=7&w=3

Den känns "för bra för att vara sann", så frågan är om den är det?
Nån som har erfarenhet av denna maskin? -Jag försökte söka efter info (här och Google) men hittade inget om den...

Mvh /Mattias



   TS
Trejon
Användarvisningsbild

Re: Brännhults Vedkombi 520?

loppan  
#126073 Låret väldigt billigt.Balas och japas småmaskiner kostar ju runt 50000 inkl moms.
Bara den inte är för klen,jag var nära att köpa en bergabo en gång i tiden.
Det är jag glad över att jag inte gjorde,man ska alltid köpa lite bättre än man tänkt sig.

Avatar Fallback

Re: Brännhults Vedkombi 520?

Henrik Petersen  
#126081 Hej

Du ska ju ha klart for dig att den där är en kinamaskin, forövrigt samma som bonnet sälger. Om Spaars är en seriös åf eller inte vet jag inget om, men det är mycket vitkigt att att ha en bra åf om man köper en tveksam maskin.

Henrik

Avatar Fallback

Re: Brännhults Vedkombi 520?

Matte_J  
#126103
Henrik Petersen skrev:Hej

Du ska ju ha klart for dig att den där är en kinamaskin, forövrigt samma som bonnet sälger. Om Spaars är en seriös åf eller inte vet jag inget om, men det är mycket vitkigt att att ha en bra åf om man köper en tveksam maskin.

Henrik

Ok, det var det svaret jag befarade (men ändå nånstans hoppades att inte få :wink: ).
Det var mao "för bra för att vara sant"! -Men då vet vi det! Då kan vi lägga den i "den ointressanta högen" och leta vidare!
Tackar!
-Gillar det här forumet! Man undviker så många dåliga köp genom att läsa/posta här! :mrgreen:

Mvh /Mattias

   TS
Användarvisningsbild

Re: Brännhults Vedkombi 520?

totte  
#126135 Kan tilläggas att Sparrs import nog inte är kända som det absolut mest seriösa företaget, enligt vad ryktet säger. M a o, se upp!

Användarvisningsbild

Re: Brännhults Vedkombi 520?

loppan  
#126170 En begagnad kvalitetsmaskin kan nog vara bättre.Dyker upp sådana i bland på blocket för samma peng eller lite till.

Avatar Fallback

Re: Brännhults Vedkombi 520?

vedförsäljan  
#210702 Länge sedan det var aktuelt men kanske nån annan som står i köp läge..

Kan verkligen rekomdera bala agri 320, otroligt rejäl och bra service, lite lyx att kunna ringa upp till nossebro och fråga nåt iistället för ringa till nån impotör som bara vill sälja och inte ta ansvar, och ringa till china blir inte lätt :lol: :lol:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).