Skördare

Komatsu 901tx

7 inlägg 4160 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Komatsu 901tx

Lidéri  
#124806 På fredag i nästa vecka kommer våran efterlängtade tx med 340agg och flerträd! Är det någon som har nå erfarenhet av denna maskin skulle vara kul att höra lite synpunkter. Hur bra fungerar sp:s färgmärkning?



   TS
Avatar Fallback

Re: Komatsu 901tx

dexter  
#124816 kan inte säga nåt om TX men du själv får gärna komma med en recension när du har känt å klämt på den lite :smile:

SP:s färgmärkning funkar klanderfritt. vet inte hur det är med andra gallrings aggregat men 451:an tar väldigt lite färg. vi fyller ja varannat skift och då brukar de va hälften kvar ungefär. även i 3:e gallring. och den har aldrig krånglat för mig..

Användarvisningsbild

Re: Komatsu 901tx

skogsjan695xl  
#124819 Får ut våran på torsdag eller fredag till veckan. kommer bli skönt att slippa den gamla 901an, är nått som går sönder och krånglar varje dag nu.
Det är ett 340 och flerträd på våran också.

Användarvisningsbild

Re: Komatsu 901tx

Lidéri  
#124821
dexter skrev:kan inte säga nåt om TX men du själv får gärna komma med en recension när du har känt å klämt på den lite :smile:

SP:s färgmärkning funkar klanderfritt. vet inte hur det är med andra gallrings aggregat men 451:an tar väldigt lite färg. vi fyller ja varannat skift och då brukar de va hälften kvar ungefär. även i 3:e gallring. och den har aldrig krånglat för mig..


Ja jag funderar på att blogga lite ;) Ja det låter bra det! Färgmärkningen på h8an har bara krånglat hela tiden så det var helt bortkastade pengar.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Komatsu 901tx

Lidéri  
#124823
skogsjan695xl skrev:Får ut våran på torsdag eller fredag till veckan. kommer bli skönt att slippa den gamla 901an, är nått som går sönder och krånglar varje dag nu.
Det är ett 340 och flerträd på våran också.


Får ni ut den i skogen då eller kommer den till verkstan? Våran kommer också torsdag eller fredag till verkstan i Tierp. Ja det blir nog lite mera maskin med txen jämfört med 901an. Ännu större skillnad mot moppen jag kör :wink:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Komatsu 901tx

skogsjan695xl  
#124827 Våran kommer till verkstad på måndag eller tisdag. kurs på onsdag och ut i skogen på torsdag som det ser ut idag iaf. Den gick på trailer igår.

Användarvisningsbild

Re: Komatsu 901tx

Lidéri  
#124829 Ja då äre riktigt nära!! sj måste man slita på några dagar till :wink:

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).