Socialt (mer om oss)

Posta era bluffakturor här....

16 inlägg 7807 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Posta era bluffakturor här....

masterchief  
#97859 Fick ett erbjudande från Gula sidorna förtäckt i form som liknade en faktura 😈
Erbjudandet gäller första halvåret 2011, det står att man binder sig för ett år men andra perioden är det annan prissättning som gäller. Står dock inte vilken :shock:
Ärliga är de iallafall som skriver att det inte förnyas automatiskt till 2012.
Då tänkte jag varför inte posta den här och varna andra.




   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Posta era bluffakturor här....

Nolltax AB  
#97893 Betvivlar iofs någon skulle betala om jag postade dom här..... Men visst, värt ett försök....

Användarvisningsbild

Re: Posta era bluffakturor här....

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#97932 man har fått någon men dom åker snabbt i sopkorgen.... blandannat den med vaccin mot svininfluensan eller vad det nu var för något som härjade för drygt ett år sedan.... (var visst inte ensam om att få den då den var med på rapport osv) har ju fått en del från olika telefonkatalogsbolag också...

Användarvisningsbild

Re: Posta era bluffakturor här....

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#99531
denna dök upp för några dagar sedan...



http://www.allabolag.se/5564174661/verksamhet

Användarvisningsbild

Re: Posta era bluffakturor här....

skogsjan695xl  
#99603 En liten fråga, bara slänger ni dessa fakturor, ingen risk det hamnar på inkasso eller nått sånt för obetald faktura? Eller är det så att dessa företag som skickar dessa fakturor skickar faktura och hoppas att de betalas, och betalas dom inte så skiter dom helt enkelt i att dra det ditt inkasso eller nått sånt.

Vad tror/vet ni?

Användarvisningsbild

Re: Posta era bluffakturor här....

masterchief  
#99606 De fakturor som visats här är inga fakturor utan ett erbjudande om man läser det finstilta som är skrivet i väldigt liten text.
Samtidigt måste det finnas fog för en faktura, så det är inget at toroa sig för.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Posta era bluffakturor här....

H-E  
#99609 Kul där med SkogsGottes faktura att företaget hette: Ro Bygg & Säkehet. Haha. Inte ens det kan de stava rätt.

Användarvisningsbild

Re: Posta era bluffakturor här....

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#99614 skumma är juatt det har funnits sedan 94 eller vad det nu var...

mmm är ju mest erbjudnanden som liknar fakturor man får... ja själv slänger man dom direkt, men vet ju trotsallt vart man handlar.... skulle det däremot komma någon faktura från något ställe man handlar mycket på så finns det nog risk att man betalar...

Användarvisningsbild

Re: Posta era bluffakturor här....

masterchief  
#101077 Inga bluffakturor men igår ringd telefonkatalogen på nätet och ville jag skulle se över införandet jag hade hos dem..
Saken är att jag inte har något hos dem 😡
Tackade på ett bryskt sätt nej....
Sådant här borde polisanmälas...

   TS
Användarvisningsbild

Re: Posta era bluffakturor här....

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#151984 En bra ledare i Svd http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/ta ... 729163.svd

Användarvisningsbild

Re: Posta era bluffakturor här....

Mäki  
#151995 Hörde nyligen om ett lagförslag som skulle göra telefonförsäljning av mobil abonnemang här i Finland olagligt under en försöks period på tre år.
Det skulle vara bra för det har spårat ur totalt med försäljningen av dom på senare tid med riktigt aggressiva försäljare som inte göre annat än luras och bryter löften.

Användarvisningsbild

Re: Posta era bluffakturor här....

Skogshuggarninorr35  
#151998 En annan sak jag har tänkt på när det gäller bluffakturor och annat skumt skit som kommer ibland är att det oftast kommer från Malmö. :???:

Användarvisningsbild

Re: Posta era bluffakturor här....

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#151999 Detta är helt klart en fråga för Näringsministern, det kan ju knappast anses tillfyllest
med en massa bluff-faktureringar hej vilt.

Avatar Fallback

Re: Posta era bluffakturor här....

Valmet830.3  
#152006
masterchief skrev:Inga bluffakturor men igår ringd telefonkatalogen på nätet och ville jag skulle se över införandet jag hade hos dem..
Saken är att jag inte har något hos dem 😡
Tackade på ett bryskt sätt nej....
Sådant här borde polisanmälas...



Har fått en hel drös påringningar av det slaget den sista månaden.

Ren j-vla bluff när dom ringer..

Avatar Fallback

Re: Posta era bluffakturor här....

opekka  
#152087 Jag tycker att man ska högakta de som jobbar med försäljning. De är en viktig del för att näringslivet ska fungera. Därför tycker jag inte att man ska avvisa dem på ett alltför otrevligt sätt.

Däremot vill jag inte alltid köpa när de ringer.

En av värstingarna är Eniro som är över-eländigt envisa. Genom åren har jag betalat många tusenlappar för några usla rader i deras telefonkataloger, men bestämde mig för ett par år sedan att "nu är det slut med det".

Alltså tackade jag nej till Eniro och ville bara att de ska kontrollera mina gratisuppgifter. "Det finns inget gratis" blev svaret varpå jag hotades att raderas från telefonkataloger på papper och nät. "Jaha!, konstaterade jag. "Om alla måste betala för att vara med blir det en ofullständig och dålig katalog. Då vill jag verkligen inte betala för att vara med."

Sju-åtta Eniro-samtal senare tackar jag fortfarande nej och använder samma metod när katalogförsäljare ringer: "Jag vill bara ha det som är gratisuppgifter". Det sparar mig mycket tid, utan att behöva vara otrevlig med den som ringer.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).