Skördare

Super-Eva vs Valmet 901

19 inlägg 12383 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Super-Eva vs Valmet 901

mannen  
#99054 När du lyfter bommen kommer oljan från kolvstångssidan att komma till vippcylindern där det blir stopp och till ventilpaketet där det också tar stopp. Vars tar den oljan vägen? genom nån övertrycksventil till returen?
Jag får det inte riktigt att gå ihop.

Avatar Fallback

Re: Super-Eva vs Valmet 901

Mahg  
#99060 Nej, oljan från kolvstångssidan är inte hopkopplad med vippcylindern, det är lyftens kolvsidor som via T-rör är kopplade till kolvsidan på den ena vippcylindern. Eftersom lyften är enkelverkande går oljan på kolvstångssidan där direkt till tank.
När jag får tid kan jag rita en skiss, fota och lägga in som bild.

Avatar Fallback

Re: Super-Eva vs Valmet 901

mannen  
#99068 Jag ber om ursäkt, jag blandade ihop alla begrepp hejvilt ett tag. Jag var inne på att kolvsidan på vippcylindern kopplades ihop med lyftcylindrarnas kolvstångssidor :oops: hur man nu kan lyckas blanda ihop det.
Nu är jag dock inne på rätt spår och får tacka för ett utförligt och tålmodigt lärararbete från din sida :grin:

Användarvisningsbild

Re: Super-Eva vs Valmet 901

PAEntreprenad  
#494332
Mahg skrev:Nej, oljan från kolvstångssidan är inte hopkopplad med vippcylindern, det är lyftens kolvsidor som via T-rör är kopplade till kolvsidan på den ena vippcylindern. Eftersom lyften är enkelverkande går oljan på kolvstångssidan där direkt till tank.
När jag får tid kan jag rita en skiss, fota och lägga in som bild.



Tjena skulle du kunna ta en bild eller göra en skiss på hur du gjort?:) mvh

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).