Skördare

oj då....

17 inlägg 8518 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

oj då....

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#97815 Idag hände nått tråkigt, farsgubben fick klartecken från banken att byta maskin på väg till skogen, å glad som han va så satte han sej i maskinen, kör av vägen ner i diket å PANG!!! ja ni ser själva... vi kommer inte åt nånting egentligen, bakändan sjönk rätt ner å vagnen hänger på en sten... så nu blire nog mobilkran å maskinen delad i 2 delar....
Foto0376.jpg




   TS
Användarvisningsbild

Re: oj då....

Fredrik Reuter  
#97839 Aj då!
Vilken otur.
Jag hoppas verkligen att bärgning och rep går så smidigt som det är möjligt.
Rapportera gärna om "projektet".

Avatar Fallback

Re: oj då....

getost91  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#97843 :surp: Surt!

Användarvisningsbild

Re: oj då....

GremoNiclas  
#97850 Trökigt...
Jag som tyckte vi hade det jobbigt nu. 4st hjulaxlar som glappar pga kört med kedjan för slö i boggin. Ur med kedjedrev och axel och lämna in för att fräsa nytt spår åt krysskilen. :sad:

Ny Tiger?

Användarvisningsbild

Re: oj då....

masterchief  
#97851 Hoppas han inte slog sig, kan bli rätt stumt vid sådana tilltag :oops:

Användarvisningsbild

Re: oj då....

Elias  
#97867 Ser jag fel eller har framändan gått av?

Avatar Fallback

Re: oj då....

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#97871 det är midjan som gett sej, eller snarare röret som gått av, det verkar vara standard på h09... hörde om nån som körde in sin på service å när maskinen gick över tröskeln in i maskinhallen så small den av;)... men just nu verkar det som det blir en lastbil med rejäl kran som får lasta hyttdelen på sin bil å sen lyfta på vagnen på vår egen trailer för vidare transport, antingen till en lokal firma eller så blir det hede som inbyte mot en nyare h09a.... fler bilder kommer troligen....

   TS
Avatar Fallback

Re: oj då....

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#97872 å han gjorde inte illa sej... det gick ganska mjukt faktiskt (enligt far) men de small destå mer....

   TS
Avatar Fallback

Re: oj då....

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#98061 Idag fick vi den på en lastbil, en sk bodbil, blev receptet;)... ja har filmer på min facebook, men det är där... nåja, vi tar me en bild eller 2 ist;), nähä... för stora bilder å ja som inte har nått program att minska ner dom... skit:(

   TS
Användarvisningsbild

Re: oj då....

GremoNiclas  
#98076 Standard säger du...Går det att motverka? Hur många timmar har er tiger gått?

Avatar Fallback

Re: oj då....

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#98087
GremoNiclas skrev:Standard säger du...Går det att motverka? Hur många timmar har er tiger gått?



ja..... Vi kör åt siljanssågen... å vi vet åtminstonde 2 till bara inom siljanssågen där dom gått av, en som ja skrev tidigare när dom körde in på service, å den andra mitt ute i ingenstans...
ja "tror" 12´timmar... ja vet ärligt inte alls... sånt håller far reda på;)
på "röret" så syns det nu att det vart en liten spricka ett tag till baka... så det kan nog hända när som helst... den "gula" tigern ska dock ha grövre "midja" säger dom...

   TS
Avatar Fallback

Re: oj då....

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#98089 ja ska flytta över bilderna till en annan dator å minska ner dom...

   TS
Användarvisningsbild

Re: oj då....

masterchief  
#98094 http://www.shrinkpictures.com/
8)
Smidigt, jag brukar använda det när det kniper...
Behöver inte ladda ned något förutom de förminskade bilderna.

Avatar Fallback

Re: oj då....

ICE  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#98098 irfanview är gratis och man kan spara om storlek och leka med bilden hur man vill nästan.
Sen har pici alltid funkat för mig att ladda upp nån enstaka bild på och sen länkar man den adressen i inlägget.

Skönt att höra att allt gick bra med pappa din!!
Tjoa till om du/ni ska upp till Hede så får vi se om det går att styra upp en lunchträff. Om intresse finns och jag är ledig då.
Kan troligen även ordna vettigt boende för ok pengar om det behövs men du hade ju inte så långt :wink:

Avatar Fallback

Re: oj då....

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#98111 Tack för tipset om bildminsknings sidan;)...
De va en bekant som tipsade oss om denna lastbilen, en sk bodbil från borlänge, han svinga på denna hur lätt som helst, å han hade säkert vevat på maskinen hel åxå;)... sen att det va på smalaste vägen på jorden;) gjorde ju att fi fick några åskådare;)... Nåja, håll till godo med bilderna iaf....


röret.jpg
liten5.jpg
liten4.jpg
liten3.jpg
liten2.jpg
bärgning liten.jpg

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).