Traktorer och processorer

investera i processor till traktorn?

202 inlägg 97380 visningar 18 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: investera i processor ??

Naders  
#97126
stefan andersson skrev: På önskelistan står en lite större valmet med twintrac :grin:

Hehe... Det är du inte ensam om. :grin:
Men smakar det så kostar det.

Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: investera i processor ??

Mowi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#97177 okej kul att höra att det fungerar. Har du satt dit någon längdmätning eller använder du den som finns? Vad har du för traktor då?

Avatar Fallback

Re: investera i processor ??

stefan andersson  
#97210 Jag har en valmet 665 med skogshytt o frontlastare, måste vikta den ordentligt sen när jag monterar den i kranen och ska ha den i lyften. Jag har markerat på bommen på stegmataren så det är det enda jag har till längdmätning, ibland får man hoppa ut o ta måttbandet när man tappat räkningen men det brukar gå bra.

   TS
Avatar Fallback

Re: investera i processor ??

goran  
#97375 Jag har kört med en Patu stegmatare sedan stormen Per. I början var kran och stegmatare i
trepunkten (500 kg vikter i nosen) investerade i ett Jake fäste till kranen och har kvar stegmataren
i trepunkten. Fungerar perfekt traktorn står mycket stabilt, lyfter max i sidled på 6.7m (patu 203) utan
att traktorn rubbar sig.

Avatar Fallback

Re: investera i processor ??

valmet-patu  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#98513 Mera info om jake-fästet, tack! Kanske ett alternativ.
Gärna bilder, vilken traktor,m.m.

Avatar Fallback

Re: investera i processor ??

goran  
#98599 Traktorn är en Lamborgini 1050 , jag kör ut virke på lördag då kan jag ta nya bilder och llägga in.
Jake fästet monteras bakom hytten och över bakaxeln samt ligger längs tratorns sidor fram förbi
framaxeln. När man lyfter i sidled eller bakom traktorn kommer en stor del av tyngden man lyfter
att pressa ner traktorn mot marken. Gå in på ( www.jake.fi ) där finns beskrivning på olika Jake fästen.

Avatar Fallback

Re: investera i processor ??

goran  
#99039 Nu har jag lagt in bilder på min Lamborghini med Jake-fäste. Sök på Lamborghini med Jake-fäste 203t så hittar ni dem nog.

Avatar Fallback

Re: investera i processor ??

erik__j  
#111677 Hur går det med stegmataren Stefan? Vill se lite mer bilder nu!

Avatar Fallback

Re: investera i processor ??

stefan andersson  
#112835 Har inte varit något i skogen än, har haft besvär med ryggen och blev opererad för diskbråck i höstas
så ja går hemma och är sjukskriven :sad: ....Men jag ska snart börja lite nu i januari, behöver dock hjälp med att fälla, så jag sitter i traktorn o har en dräng ute som får fälla :grin:
Men bilder ska komma när ja börjar

   TS
Avatar Fallback

Re: investera i processor ??

erik__j  
#113043 Aj Aj!! Du får skaffa en bättre stol till traktorn!

Avatar Fallback

Re: investera i processor ??

stefan andersson  
#113046 Ja kanske det, ska nog inte sitta så länge åt gången iaf, blir nog en timmes pass i taktorn o sen ut och gå en vända.

   TS
Användarvisningsbild

Re: investera i processor ??

Mowi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#113073 Det här måste väl vara bra och inte så tungt på traktorn? http://www.blocket.se/alvsborg/Processo ... ?ca=17&w=3

Avatar Fallback

Re: investera i processor ??

corvette87  
#113127
Mowi skrev:Det här måste väl vara bra och inte så tungt på traktorn? http://www.blocket.se/alvsborg/Processo ... ?ca=17&w=3

var kul att fått se hur den funkar på film

Användarvisningsbild

Re: investera i processor ??

stegmaster  
#113167
corvette87 skrev:var kul att fått se hur den funkar på film

Vet inte om det var precis den som er linkat til du ville se, men hur som hälst så finns det en video av skogsolle på vagn som ju er nästan likvärdiga.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=AD3U_5SZIdo[/youtube]

Avatar Fallback

Re: investera i processor ??

getost91  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#113364 Nog skulle då jag välja en maskin som fungerar bättre än just den i videon! Men det kanske bara är för lågt oljeflöde som gör att det inte kvistar alls..

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).