Socialt (mer om oss)

Grilltips

37 inlägg 12892 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Grilltips

matz  
#96574 Lägg en björkvedsklabbe i en hink med vatten ett dygn..lägg den se`n på den glödande kolen med en lagom marinerad laxsida på c:a en halvtimme..blir perfekt ångrökt

Elmia
Avatar Fallback

Re: Grilltips

tantgron  
#96633 Tre av mina tips för en lyckad grillning (gillar när man kan göra en hel måltid på samma grillbädd):

Grilla gårdagens kokta nypotatis direkt på grillen brevid köttet, rulla bara runt dom i lite saltad matolja först. Även smålök som man delat längs med och som fått dra i soja är ett snabbt och gott tillbehör.

Egen marinad är ett måste, men eftersom jag oftast är lite sen med att få köttet i marinad (för den optimala marineringen ska köttet gärna badda mer än ett dygn) så har jag kommit på att om man använder sig av en äggula när man gör grunden till marinaden så får man den mera majonnäs-aktig,vilket gör att marinaden stannar kvar på köttet mycket bättre. En underbar ört till marinaden är Rosmarin, tål hetta och funkar utmärkt till annat kött förutom enbart lamm.

Efterrätt: Grillad Chevre med några feta ringar honung på. Säger inget mer. :D

Avatar Fallback

Re: Grilltips

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#96856 där ser man ! ... fick ju ett "helt gäng" med bra förslag / olika typer av metoder :wink: tack för det !

men mera "grilltips" vill vi ha ! ...finns alltid nån som sitter på kunskaper och goda recept / tips i alla former :-bd

Användarvisningsbild

Re: Grilltips

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#97419 Lite läckerheter..

Pinnbröd med Mosarella ost i!
Foliegrillad småpotatis!
mmmm

Avatar Fallback

Re: Grilltips

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#97681 låter gott detta :-)

Användarvisningsbild

Re: Grilltips

Kjell S  
#131864 Till midsommar åker ett eget favorit recept fram...

vitl cake.jpg
vitl cake.jpg (60.03 KiB) Visad 406 gånger


Passar suveränt till kött o fågel! Prova om ni törs!

http://www.saltpeppar.se/blog/?p=655

Litet tips på att piffa till hel gädda, (brukar mest ta 2-4kg´s typerna) - Späcka med matjesill för lite mer smak på rackarn...

Avatar Fallback

Re: Grilltips

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#131931 sånt där ser ju onekligen gott ut ! , nu blir det till o tvinga med svärfar på gäddjakt :lol: jag misstänker att han följer med självmant :mrgreen:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).