Skogsarbete

Jobb i Hudiksvall

27 inlägg 8979 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Jobb i Hudiksvall

sködarförare  
#96397 Jag funderar o flytta upp till min flickvän i Hudiksvall o letar jobb som sködar o skotarförare i och omkring Hudikvall både hos skogsentreprenörer men också större skogsägare.

Jag har sedan tidigare 20 års erfarenhet både som maskinförare men också som manuell.
Jag är utbildad reparatör o har även jobbat med rep i en enskildfirma som jag drev under några år basen var dock som skogsentreprenör åt Mellanskog.
Har även erfarenhet från andra branscher som träförädling, bygg, turism och entreprenad o då i första hand från snöröjning (ville 455).
På fritiden jobbar jag ideellt med miljöfrågor jagar o kör snö skoter.
Jag är en erfaren o flexibel person har lätt för o passa in i olika arbetsuppgifter och jag är öppen för olika förslag.
Har lätt för o komma in bland arbetskamrater det återspeglar sej bla i mitt arbete som miljöansvarig i en ideell snöskoter organisation (snofed).

Ni kan maila mej här eller på hansolov.lonn@tele2.se eller nå mej på min mobil 0706172902.

Mvh Hansolov.Lönn



   TS
Avatar Fallback

Re: Jobb i Hudiksvall

sködarförare  
#96784 Om någon har ett tips på någon entreprenör som behöver förare både som ordenarie o extra förare så tar jag gärna tips.

   TS
Avatar Fallback

Re: Jobb i Hudiksvall

sumper  
#96840 vilket avstånd från hudiksvall?

Avatar Fallback

Re: Jobb i Hudiksvall

sködarförare  
#96851 Dagpendling Ljusdal, Bollnäs,Söderhamn,Gnarp 10mil är väll gränsen längre om man får restidsersättning men det där står väll i Gs avtal.
Bortaliggning bara under korta perjorder har tröttnat på o ha sambon på telefon varje kväll o att behöva vakna med någon snarkande kolega i sängen bredvid som har kört sönder maskinen under natten då kan jag häldre vara kvar hemma.
Vad fundera du på.

   TS
Avatar Fallback

Re: Jobb i Hudiksvall

sködarförare  
#97398 Har fått jobb i Delsbo.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Jobb i Hudiksvall

halvproffs  
#97403 grattis! :grin:

Avatar Fallback

Re: Jobb i Hudiksvall

DanielS  
#97404 Grattis!
Skönt att se för en blivande huggare...

Avatar Fallback

Re: Jobb i Hudiksvall

M_M  
#97441
sködarförare skrev:Har fått jobb i Delsbo.

På John Deere..?

Avatar Fallback

Re: Jobb i Hudiksvall

sködarförare  
#97475 nej en ny ecolog levereras v36

   TS
Avatar Fallback

Re: Jobb i Hudiksvall

sködarförare  
#97478
DanielS skrev:Grattis!
Skönt att se för en blivande huggare...

låter kanche konstigt men jag kommer inte att övertyga mina barn o välja maskinförar yrket tuvärr.

   TS
Avatar Fallback

Re: Jobb i Hudiksvall

DanielS  
#97485 Bra det, då blir det mer jobb till mig :wink:

Nä skämtåsido... Skall ta det från början!
I början av 90 talet stod valet mellan att utbilda mig till antingen skogsyrke eller mitt nuvarande, valet föll på mitt nuvarande av olika anledningar, nu har jag jobbat med det fast heltid sedan 94 (egentligen började jag tidigare extra på timmar)
Har kommit till en gräns nu och vill inte längre!
Längtan till skogen har under åren växt sig allt starkare och jag har länge grunnat (ett par år) på tanken att göra ett tvärkast för att byta karriär...
Efter en ganska nogrann rechearsh, lurkat här till ex, pratat med olika ombudsmän, pratat med rådgivare på af och med bekantas bekanta som jobbar i skogen fick jag tillräckligt med positiva signaler för att söka utbildning, vilket jag nu gjort och blivit antagen! Har därmed tagit tjänstledigt från mitt nuvarande arbete för att börja på KY skogsbrukstekniker i Ljusdal nu i aug.

Jag tycker själv att jag är hyffsat insatt i yrkets nackdelar, men tycker lätt att fördelarna väger upp...
Du säger att du inte kommer rekomendera föraryrket till dina barn, nå jag säger samma om mitt yrke till de som frågar mig om råd... :roll:


Ja, för er som undrar så är mitt nuvarande jobb som mellanchef på en större hotellkedja...

Förlåt för trådkapningen :oops:
MVH Daniel

Avatar Fallback

Re: Jobb i Hudiksvall

sködarförare  
#97638 I den här branchen funkar det så att vill du inte se dina barn i veckerna då ska du välja skogen o vill du vara utan fru då ska du bli Skogsmaskins företagare.
Branchen bygger på att förarna ska ligga borta utan traktamente jobba livet ut sej för o jobba in fredagen så man kan åkla hem Torsdagkväll o när man väl kommer hem då är man så slut så man orkar inte umgås med familjen.
Nu har jag haft turen o hitta ett jobb bara 3,5mil från där min sambo jobbar så ev hittar vi en stuga eller lägenhet i Näsviken o bo i över vintern sen får vi se om vi flyttar hem funderar på o bli träförädlare på heltid med ett ben kvar i skogen.

   TS
Avatar Fallback

Re: Jobb i Hudiksvall

DanielS  
#97645 Ungefär som mitt liv ser ut i dag med andra ord... Utom delen där man ligger borta!
Jobbar fyra av fem kvällar i veckan + varannan lördagkväll, dåligt betalt och stora krav både underifrån och överifrån 😡
Sambon jobbar nästan enbart dagar så det är ett evigt pusslande med hundvakt och när vi skall hinna ses...
Så iallafall under de två år jag kommer gå i skola så kommer jag vara ledig alla helger och alla kvällar vilket kommer bli ett stort lyft :grin:
Men det där utan traktamente förstod jag inte? Är det bortförhandlat eller vad?

MVH

Avatar Fallback

Re: Jobb i Hudiksvall

kjugekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#97649
sködarförare skrev:I den här branchen funkar det så att vill du inte se dina barn i veckerna då ska du välja skogen o vill du vara utan fru då ska du bli Skogsmaskins företagare.
Branchen bygger på att förarna ska ligga borta utan traktamente jobba livet ut sej för o jobba in fredagen så man kan åkla hem Torsdagkväll o när man väl kommer hem då är man så slut så man orkar inte umgås med familjen.
Nu har jag haft turen o hitta ett jobb bara 3,5mil från där min sambo jobbar så ev hittar vi en stuga eller lägenhet i Näsviken o bo i över vintern sen får vi se om vi flyttar hem funderar på o bli träförädlare på heltid med ett ben kvar i skogen.



Tycker bara det är konstigt att så många andra klarar av att jobba i skogen och ha både fru och barn hos sig? Till och med egenföretagare klarar det....

Avatar Fallback

Re: Jobb i Hudiksvall

dexter  
#97661
sködarförare skrev:I den här branchen funkar det så att vill du inte se dina barn i veckerna då ska du välja skogen o vill du vara utan fru då ska du bli Skogsmaskins företagare.
Branchen bygger på att förarna ska ligga borta utan traktamente jobba livet ut sej för o jobba in fredagen så man kan åkla hem Torsdagkväll o när man väl kommer hem då är man så slut så man orkar inte umgås med familjen.
Nu har jag haft turen o hitta ett jobb bara 3,5mil från där min sambo jobbar så ev hittar vi en stuga eller lägenhet i Näsviken o bo i över vintern sen får vi se om vi flyttar hem funderar på o bli träförädlare på heltid med ett ben kvar i skogen.


nu har ja inte barn men ja har en familj, ja ser dom nästan varje dag trots att ja ligger borta. och de här me att man ska ligga borta utan traktamente måste du ha fått om bakfoten! för de är ju va branchen inte bygger på. och ja jobbar inte arsel av mig, men ja gör ett bra jobb. ja vet inte va du har jobbat för ställe men du verkar väldigt bitter över skogen, mer än mig :surp:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).