Traktorn i skogen

David brown 1212 trasig koppling

10 inlägg 7813 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

David brown 1212 trasig koppling

snömannen  
#95690 Vad kan ha hänt kopplingen funkar inte fungerade när jag stängde av den sist kopplingsarmen går i botten måste va nått inne i motorn kan en koppling bara lägga av så helt plötsligt?
Va kan det kosta att byta koppling traktorn fungerar utmärkt annars en 78 års modell gått 4500 tim
tacksam för svar...


Senast redigerad av snömannen tor 08 jul 2010, 21:22, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: David braun 1212 trasig koppling

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#95697 De är inte nåt i överföringen som brustit från pedalen eller kopplingsgafflen?

Avatar Fallback

Re: David braun 1212 trasig koppling

snömannen  
#95699 alt verkar helt ända in till blocket

   TS
Avatar Fallback

Re: David braun 1212 trasig koppling

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#95700 Går pedalen lätt?

Avatar Fallback

Re: David braun 1212 trasig koppling

snömannen  
#95701 nej precis som vanligt jag kan kasta i växlarna men får inte ur dem det bara driver på och hydra shiften fungerar

   TS
Avatar Fallback

Re: David braun 1212 trasig koppling

snömannen  
#95702 möjligen lite lättare än vanligt svårt att säga

   TS
Avatar Fallback

Re: David brown 1212 trasig koppling

snömannen  
#95737 idag släppte det körde på lågväxeln med kopplingen i botten ryckte lite i hydrashiften och rätt va de va så frikopplade traktorn igen sen har jag kört i några timmar och skrapat vägen fungerar utmärkt konstigt fel..

   TS
Avatar Fallback

Re: David brown 1212 trasig koppling

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#95747 Bilar som stått länge kan ibland kopplingen fastna på, man trycker ner pedalen men lamellen har satt sig på svänghjulet så det driver iaf o kan släppa vid sånna ryck som det blev nu

Användarvisningsbild

Re: David brown 1212 trasig koppling

skogsjan695xl  
#95967 Vi hade ett liknade fenomen på våran 1212a, där hade det låst sig nått i lådan så vi fick öppna locket och lägga rätt växelföraren.

Avatar Fallback

Re: David brown 1212 trasig koppling

snömannen  
#169296 Nu har det hänt igen kopplingen tog lite lite när jag trampade i botten när jag startade traktorn efter en stunds körning slutade den helt att fungera alt är helt som jag kan se men det måste va nått som hängt sig. Undrar var detta lock sitter och är det lätt att komma åt..

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).