Före och efter jobbet

VARNING för oseriösa telefonförsäljare

181 inlägg 155197 visningar 25 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

SRG_Pendo_Master  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#93892 det dära jävla hemside företaget yellow ska man i inte lita på... mitt x gick på deras bluff...

Elmia
Avatar Fallback

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

Föredeta TeleSäljare  
#95565 Hej, jag själv är en föredeta Q-all anstäld och vill tipsa er om att ta bort er ifrån sidan Företagsfakta.se då dom skriver ut listor med alla företag regitrerade där det är det smartaste stättet för er och slippa dom flesta telefon försäljare som finns där ute

Avatar Fallback

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

axwell  
#95567 Tack, det kan vara en väg att slippa undan terrorn. I mitt fall tror jag att det är skattemyndigheten som är den korrupte.

Avatar Fallback

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

Föredeta TeleSäljare  
#95568 jag gör bara så gott jag kan då jag fick gå för att jag var för snäll och ville företagarnas bästa

Användarvisningsbild

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#95570
axwell skrev:Tack, det kan vara en väg att slippa undan terrorn. I mitt fall tror jag att det är skattemyndigheten som är den korrupte.


Jag bytte ut numret hos skattemyndigheten till ett fejkat nummer. Då försvann en massa tvål och tvättmedelsförsäljare i varje fall. Skrev till skattemyndigheten att de kan nå mig via e-post så länge som de har telefonnumren som offentlig handling till försäljning.

Avatar Fallback

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#95572 Va faan ! Säljer skattemyndigheten mina personuppgifter.

Användarvisningsbild

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#95586
Famag skrev:Va faan ! Säljer skattemyndigheten mina personuppgifter.


Jodå, fast jag är inte säker på att det kallas "försäljning". Kan vara "avgift för uttag av adressuppgift" eller nåt sånt...

Användarvisningsbild

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#95603 Betyder detta att man bör uppge ett fejkat telefonnummer vid undertecknade av deklarationen?
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#95607
Niking skrev:Betyder detta att man bör uppge ett fejkat telefonnummer vid undertecknade av deklarationen?
/Niklas


Vet inte, jag gick in via e-leg och ändrade mina uppgifter som är registrerade under mig som företagare. Man får väl inte luras helt så jag har uppgett ett mobilnummer som går till ett kontantkort som jag har. Så fejk är det inte, men kortet ligger säkert i byrålådan så säljarna får ringa så mycket de vill 😈

Skatteverket, de har ju råkoll på en ändå, så ingen skada skedd.

Användarvisningsbild

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#95636 Slutar inte det numret att fungera om man inte använt kortet på ett tag? Så småningom kanske operatören aktiverar numret på nytt och då blir någon annan stackare drabbad istället.

Användarvisningsbild

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#95640
th skrev:Slutar inte det numret att fungera om man inte använt kortet på ett tag? Så småningom kanske operatören aktiverar numret på nytt och då blir någon annan stackare drabbad istället.


Är det så? Då får jag ta och ringa lite på det ibland, kan man väl göra till en rutin, typ samtidigt som jag redovisar moms, varje kvartal. :smile:

Användarvisningsbild

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#95685 En viss liten ljusning i mörkret http://www.svd.se/nyheter/inrikes/tre-m ... 971147.svd
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

Kse  
#95711 Blev uppringd av Qall igen för nån vecka sen. En kille som påstod att jag var kund hos dom och gav sig inte förän jag hotade med advokat och polisannmälning, då sa han att han bara skojade men frågade om jag inte ville bli kund.
Vad är det för folk som sitter och ringer??? Vad säger chefen till sina annställda?
"Ring upp den här killen som tog advokathjälp för att genomskåda oss, försök få i honom att han nu flera månader efter fortfarande är bunden och hjälper inte det så ge honom ett bra erbjudande".
Man står undrande...

   TS
Avatar Fallback

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

kisaved  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#97686 rådet är att säga NEJ via telefonförsäljning och sen lägga på , de är ju deras jobb å tjata...

Avatar Fallback

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

Föredeta TeleSäljare  
#97847 men dom är även mäniskor, det är bättre och säga nej artigt och sen lägga på

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).