Skojigt/Galet

Köping Hillbillies

22 inlägg 7410 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Köping Hillbillies

Torparn79  
#94787 är det fler än jag som följer tv-serien Köping Hillbillies..
grymma grabbar som bevisar att livet inte är kört även fast man förolyckats såpass som dom gjort..

jag gillar serien på det stora hela men sista avsnittet gav mig kalla kårar..
kolla ca 7:35 in i klippet..
http://svtplay.se/t/130259/koping_hillbillies

om man nu har råkat ut för en så allvarlig olycka så man hamnat i rullstol, då sätter man sig väl inte och åker traktorskopa i TV, eller..??



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Köping Hillbillies

dexter  
#94801 ja de är ju inte direkt så han flyger av i farten. och ja tror nog att hans far har kört traktor några år.. visst allt kan hända men i den farten händer inte mycke.

Användarvisningsbild

Re: Köping Hillbillies

Torparn79  
#94808
dexter skrev:ja de är ju inte direkt så han flyger av i farten. och ja tror nog att hans far har kört traktor några år.. visst allt kan hända men i den farten händer inte mycke.

hmm, nu skiter jag fullständigt i kompetensen hos den som kör eller hur fort/sakta han kör..
det där är sånt man inte visar i TV, finns ju flertalet puckon som har skjutsat runt på folk i skopan där personen (oftast barn) har fallit ur och blivit överkörda av traktorn..
det är ju inte alltför länge sedan en liten unge blev ihjälkörd av sin egen pappa på grund av samma dumdristighet som visas i klippet..

   TS
Avatar Fallback

Re: Köping Hillbillies

dexter  
#94815 de finns ett alternativ. skicka ett mail/ring och klaga.

Användarvisningsbild

Re: Köping Hillbillies

trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#94816 lugn och fin nu... Inte var väl det där farligt. Har man brutit ryggen en gång så spelar det ju mindre roll om man bryter den igen.

Avatar Fallback

Re: Köping Hillbillies

dexter  
#94993
trilla skrev:lugn och fin nu... Inte var väl det där farligt. Har man brutit ryggen en gång så spelar det ju mindre roll om man bryter den igen.



haha de ligger nåt i de du säger =P

Avatar Fallback

Re: Köping Hillbillies

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#95660
Torparn79 skrev:
dexter skrev:ja de är ju inte direkt så han flyger av i farten. och ja tror nog att hans far har kört traktor några år.. visst allt kan hända men i den farten händer inte mycke.

hmm, nu skiter jag fullständigt i kompetensen hos den som kör eller hur fort/sakta han kör..
det där är sånt man inte visar i TV, finns ju flertalet puckon som har skjutsat runt på folk i skopan där personen (oftast barn) har fallit ur och blivit överkörda av traktorn..
det är ju inte alltför länge sedan en liten unge blev ihjälkörd av sin egen pappa på grund av samma dumdristighet som visas i klippet..


nu även! om jag inte ens sett programmet på tv! ... så måste jag totalt instämma med "torparn79"

och samtidigt ! minst sagt förklara "trilla" som mindre vetande ? ...( jag har en son på 14 år nu , med downs syndrom ) och det är full fart på den grabben , .. så jag kan säga åt dig rakt ut ! snorvalp! .."du har inga stigar vandrat och inga backar mött" :wink:

men köp en fyrhjuling vet ja , så kan du ju bryta ryggen 2 ggr (risken finns ju ) .... eller exakt hur tänkte du ?

och jag står för det jag skriver ! .. det måste finnas lite "substans" i forumet , (detta är ICKE fjollbook) 8)

Avatar Fallback

Re: Köping Hillbillies

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#95662 Jag tycker att det lät värre än det var.

Dom var ej boendes på orten och höll på att bygga en villa i hembyn med hopp om att kunna flytta tillbaka, fadern verkade hålla i bygget.
Son och flickvän var hemma på besök, vägen var ej helt i ordning så fadern körde i snöskopa väldigt sakta och väldigt försiktigt fram sonen till byggplatsen för inspektion innan gjutning av platta.

Normalt sett tycker jag inte att det är någon bra idé att skjutsa folk i frontlastare, i detta fallet såg jag dock inga större fel med det.

Bland det sämsta jag däremot sett i denna genren var i traktorrallyt/Commercial run på Classic Car Week 2007, där tilläts ungar åka flera kilometer på allmän väg sittandes i skopan på en gammal Svänglastare.

Användarvisningsbild

Re: Köping Hillbillies

trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#95670 eh.. Är jag mindre vetande och snorvalp??? Eller missförstår jag ditt inlägg spindeln? Och var finns kopplingen till din son i det hela?

Avatar Fallback

Re: Köping Hillbillies

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#95755
trilla skrev:eh.. Är jag mindre vetande och snorvalp??? Eller missförstår jag ditt inlägg spindeln? Och var finns kopplingen till din son i det hela?


Absolut !! "är du en mindre vetande snorvalp " B-) det vill säga att du resonerar så att : "om man brytit ryggen en gång då gör det väl inget om han bryter den igen " ..(och garanterat en "TV -BÖG" = d.v.s att inget får göra att jag missar "Hillbillies"

d.v.s säga att t.e.x .. om du mister en fingertopp i vedklyven = att du kan komma hit så kan jag klippa ett finger till ? du är ju redan utan ett .."så varför iinte" ..det har ju ingen betydelse ? .. det går att klippa alla fingrar ...eller ?

KOPPLINGEN till min son ! ligger delvis i att jag blir både glad och FÖRBANNAD ! .. delvis för att "vanligt folk " helt utan verklighetsförankring !! ..sitter spikade framför TV-n som värsta puckona själva , och har "kvalitetstid" och äter och myser av att se handikappade ?? ... (men möter dessa folket en sådan individ på stan eller köpcentra ...då tittar folket bort "och vill inte kännas vid" ...och är det inte så ? .. det gör mig riktigt förbannad !!!

och dessutom att Tv skiten som sänder detta drar in massvis med pengar på att visa detta! som folket tydligen älskar och ser på tv men "inte i vardagen" ?

och min enda GLÄDJE ! kan jag ge SUNDSVALL RACEWAY ..och deras "sättna boys" .. :-bd :-bd

så "trilla" missförstå mig inte , men tro mig ! du vill inte bryta ryggen 2 gånger ! och dessutom har jag fortfarande inte sett Köping hillbillies på Tv ..

sedan är säkerhet det viktigaste av allt! , jag personligen vågar inte flytta lastbilar eller maskiner när jag inte vet vart mina barn är ... om jag så ska måsta tvingas stänga in dom i verkstan tills jag är klar ... en tragedi går aldrig att återställa ... så vad spelar det för roll om det så skulle ta en timme till ? .... puh! ... det är därför man kanske alldrig hinner se tv B-)

Användarvisningsbild

Re: Köping Hillbillies

Skogshuggarn  
#95760 Jag ber er att hålla debatten på en saklig nivå.
Oliktänkande är fullt acceptabelt hos oss på SF, MEN!!!, det får inte spåra ur i rena persongrepp eller okvädningsord.

Hörsammas inte detta så låser vi tråden!,,,

Avatar Fallback

Re: Köping Hillbillies

dexter  
#95764 ja säger inga namn men de finns vissa som kan ta åt sig av skogshuggarns inlägg här.

ingen nämnd, ingen glömd..

Användarvisningsbild

Re: Köping Hillbillies

trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#95769
"spindeln" skrev:
trilla skrev:eh.. Är jag mindre vetande och snorvalp??? Eller missförstår jag ditt inlägg spindeln? Och var finns kopplingen till din son i det hela?


Absolut !! "är du en mindre vetande snorvalp " B-) det vill säga att du resonerar så att : "om man brytit ryggen en gång då gör det väl inget om han bryter den igen " ..(och garanterat en "TV -BÖG" = d.v.s att inget får göra att jag missar "Hillbillies"

d.v.s säga att t.e.x .. om du mister en fingertopp i vedklyven = att du kan komma hit så kan jag klippa ett finger till ? du är ju redan utan ett .."så varför iinte" ..det har ju ingen betydelse ? .. det går att klippa alla fingrar ...eller ?

KOPPLINGEN till min son ! ligger delvis i att jag blir både glad och FÖRBANNAD ! .. delvis för att "vanligt folk " helt utan verklighetsförankring !! ..sitter spikade framför TV-n som värsta puckona själva , och har "kvalitetstid" och äter och myser av att se handikappade ?? ... (men möter dessa folket en sådan individ på stan eller köpcentra ...då tittar folket bort "och vill inte kännas vid" ...och är det inte så ? .. det gör mig riktigt förbannad !!!

och dessutom att Tv skiten som sänder detta drar in massvis med pengar på att visa detta! som folket tydligen älskar och ser på tv men "inte i vardagen" ?

och min enda GLÄDJE ! kan jag ge SUNDSVALL RACEWAY ..och deras "sättna boys" .. :-bd :-bd

så "trilla" missförstå mig inte , men tro mig ! du vill inte bryta ryggen 2 gånger ! och dessutom har jag fortfarande inte sett Köping hillbillies på Tv ..

sedan är säkerhet det viktigaste av allt! , jag personligen vågar inte flytta lastbilar eller maskiner när jag inte vet vart mina barn är ... om jag så ska måsta tvingas stänga in dom i verkstan tills jag är klar ... en tragedi går aldrig att återställa ... så vad spelar det för roll om det så skulle ta en timme till ? .... puh! ... det är därför man kanske alldrig hinner se tv B-)


Vad less ja blir, och så otroligt fel du har.

Avatar Fallback

Re: Köping Hillbillies

Robertberg  
#95784 Jag såg en gång en en far och son som var ute och cyklade (ca 60 och 25 år gamla), de kunde också ha blivit överkörda och fått men för livet :surp:

Otroligt att folk utsätter sig för såna risker!

Användarvisningsbild

Re: Köping Hillbillies

swe#kipp  
#95929 Jag kan bara gå till mig själv, och det är få gånger jag känner mig så levande som när jag utsatt mig för nån "halvtokig risk" och jag skulle tro att jag även om jag skadade mig i en olycka så skulle jag nog ta vissa riksker i livet även efteråt, vet bara hur det var när jag krockade med moped, efter en vecka på lasarett fick jag komma hem hopskruvad, hopstiftad och med en avtagande hjärnskakning (hade hjälm på mig när jag krockade)) några dagar efter att jag kommit hem så tittade en kompis förbi varpå jag tog hans moppe och åkte en runda och vurpade var inte så lätt med balansen med ett tungt gips på ena benet !!
ingenting jag är stolt över eller anser var klokt gjort men dock nått jag gjorde och jag är 35år nu och gör fortfarande vissa "tokiga" saker och antar att det hör lite till min personlighet och är nått jag får leva med (och dö), jag skulle bli verkligt less om jag blev dömd av folk på grund av det !!!

Trevlig sommar på er alla !!!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).