Skördare

problem med svärdsmatningen

4 inlägg 1972 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

problem med svärdsmatningen

jojo  
#95453 hej !
är det någon som har haft problem med svärdsmatningen , när man kapar , jag har ett tj h742 som i bla kapar sakta nästa kap så går det som de ska på samma träd , sen ett tu tre så är felet borta men kommer tillbaka ,
och det kan vara nästa dag , jag har byt elkablar ,ventiler, men felet kvar står och jag har kollat med jd och dom vet ej vad man ska kolla här näst,,



   TS
Avatar Fallback

Re: problem med svärdsmatningen

Gubben  
#95454 Hej. Du kan prova att ta lös hela hudralventilen och kolla i botten på paketet där choken sitter eller ventilen. Vi fick en invändig sprika där i mellan på vårat 746. den funkade skapligt när den var kall men när den vart varm kapade den dåligt. Jag har för mig att kap o svärd matning var separata ventiler längst ner mot såg lådan. Maskinen var en 1270 B från -96.

Avatar Fallback

Re: problem med svärdsmatningen

Ellingsson  
#95460 har du provat tvångsköra och byta ventilen ?

Användarvisningsbild

Re: problem med svärdsmatningen

skogsjan695xl  
#95461 Detta fel hade jag på ett Valmet 350 en gång där va felet en fjäder i en reduceringsventil som var kass. Nu är ju säkert JD agg annorlunda uppbyggda iof.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).