Före och efter jobbet

Ny skatt på de förmögna

8 inlägg 4306 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Ny skatt på de förmögna

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#90083 Den rödgröna sörjan förnekar sig inte. Nu vill de återinföra en vattentät förmögenhetskatt 😡 😡 http://www.svd.se/nyheter/inrikes/rodgr ... 625811.svd Lär säker drabba mången skogsägare 😡 😡
/Niklas



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Ny skatt på de förmögna

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#90087 Tydligen ska inte förmögenhetsskatten drabba de som har riktigt stora förmögenheter så det blir en
lika orättvis skatt som den förra som vår fina regering tog bort.

Avatar Fallback

Re: Ny skatt på de förmögna

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#90095 "- Det handlar dock inte om en inkomstskatt. Det kan vara skatt på kapital eller konsumtion, säger Valtersson."

Ja det var ju klara besked. Inte...

Jag som trodde vi hade en skatt på konsumtion redan, den kallas visst moms.

Användarvisningsbild

Re: Ny skatt på de förmögna

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#90100 Världens högsta dessutom.

Avatar Fallback

Re: Ny skatt på de förmögna

nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#90101 Kunde inte tro att man skulle göra ett sådant klavertramp. De flesta har väl nu insett att den inte var så robin-hood som den låter.
Bara att nämna den torde kosta samhället hundratals mille som kunnat användas till annat.De enda som blir glada är väl skattekonsulterna som får fakturera mera improduktivt arbete.

/Nisse

Användarvisningsbild

Re: Ny skatt på de förmögna

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#90111 Nej, de flesta har inte förstått. Förmögenhetsskatten drar in ca 5 miljarder till staten men stöter bort ca 500 miljarder från Sverige som hade kunnat gå till konsumtion och investeringar och ge jobb här, värt att nämna åt de missunnsamma.

Avatar Fallback

Re: Ny skatt på de förmögna

Dennistennis  
#90198 Jo, själva syftet med den skatten är väl att få pengar i ruljans, men ju äldre jag blir desto lägre vill jag ha skatten.

Avatar Fallback

Re: Ny skatt på de förmögna

Ellingsson  
#95341 jag hoppas verkligen att dom rödgröna inte vinner detta val,dom kommer nog ställa till mycket konstigt då med lars ohly som vill sätta skatt på aktievinster dvs våran pension,och kommer säkerligen att sänka höginkomsttagare gränsen så vi får betala statlig skatt och massa annat som får en gråtfärdig..dessa ider om att ge fotbollsspelare sänkta skatter istället för storföretag som Hm osv osv...

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).