Traktorer och processorer

Hydrauldrift och Valtra A75

7 inlägg 4094 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Hydrauldrift och Valtra A75

Gäddviken  
#95200 Hejsan!
Har en A75 med 2 dubbelverkande utag bara. Tänkte hänga på en 8 ton Patu med hydrualdrift och broms samt vinsch.
Hydrauluttagen räcker inte till . Hur ska jag få till det bäst? Läste att traktorn måste ha en "motorslid" till driften annars kan motorerna skadas. Har jag det?



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Hydrauldrift och Valtra A75

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#95217 Normalt sett sitter det alltid ventiler som är stängda mot returen när spaken är i mitt läge, ett motorslid är öppet mot returen när ventilen är opåverkad.
Vet inte hut Patu kör men ska det inte vara en dränering oxå från motorerna direkt till fri retur?

Avatar Fallback

Re: Hydrauldrift och Valtra A75

Gäddviken  
#95237 Dränering tror jag inte finns och fri retur är nog inte aktuell för då kan man inte backa eller? Jag tror Patu har ett motorreglage som sätts i serie med kranreglaget då får jag fri retur. Men om jag kör med orginalreglage och ställer spaken iflytläge efter körning då blir det öppet mot retur när jag inte kör. Tacksam för alla tips!

   TS
Avatar Fallback

Re: Hydrauldrift och Valtra A75

ulfgustav  
#95250 Hej
Patu torde ha instruktiioner hur deras vagn med drift skall anslutas till traktorn, följ dessa instruktioner.

Avatar Fallback

Re: Hydrauldrift och Valtra A75

Gäddviken  
#95254 Du har så rätt! Orginal är alltid orginal

   TS
Avatar Fallback

Re: Hydrauldrift och Valtra A75

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#95270 Kan du ställa ventilen i flytläge så motsvarar det nästan motorslid men du får inte glömma att ställa över den dit.
Dränering är för att ett viss inre läkage finns i de flesta hydralmotorer och det ska då kopplas till fri retur för att det inte ska kunna trycksättas och har inte med fram eller back att göra utan är en 3e klenare slang från motorerna.

Avatar Fallback

Re: Hydrauldrift och Valtra A75

Gäddviken  
#95274 Jag har inte hämtat kärran än , tror inte det var ngn dränslang är dock inte säker. Däremot var det två returer från reglagen en från kranreglaget och en från hyraulservot

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).