Traktorer och processorer

MF 4355

10 inlägg 5854 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

MF 4355

Södergård  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#89218 Har en MF 4355 på gång som är skogsutrustad, har dock inte varit o sett den än för hans nya har inte kommit.
Men är det ngn som har en sådan & kör med?
Den ska gå både på lantbruket & för huggarvagnen. Nu kör jag inte så värst mycket i skogen utan mest utmed vägar,åkrar & städer.
Ngn med synpunkter??



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: MF 4355

Fiat 4WD  
#89235 Utmärkt till skogsjobben om du inte är för lång, lite trång om utrymmet för knän å ben. Kanske löite lite för åkerbruk.

Jag kör nästan bara i skogen å skulle gärna ha en sån själv.

Årmodell?, driftstimmar? Lastare?

mvh
Anders

Avatar Fallback

Re: MF 4355

Södergård  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#89240 Nja jag är 185 lång men sitter ju inte varje dag i den heller så.
Jag tänkte byta bort spruttraktorn/såtraktorn. Den jag har idag är lika stark så det funkar ju.
Det är en 02 som gått 1500 tim & sen stter det lastare på den.
& då får jag 2 lastartraktorer dessutom, kan inte kompisen gnälla över att han inte får låna lastartraktorn när han ska gräva...

   TS
Användarvisningsbild

Re: MF 4355

Fiat 4WD  
#89244 Låter bra. Blir nog utmärkt :smile:

Avatar Fallback

Re: MF 4355

Södergård  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#89339 Ja det hoppas jag att det blir. Pratade med han som äger traktorn o frågade hur många hydraluttag det satt på den. Blev visst till att sätta dit ett par extra...
Behöver 3 uttag till huggarvagnen när flaket sitter på.

   TS
Avatar Fallback

Re: MF 4355

Södergård  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#92379 Va o hämtade traktorn i måndagskväll & tisdagen gick åt att sätte hydraluttag o montera spakarna. har gjort så spakarna passar i den andra lastartraktorn också.
Har iallafall kört 17 timmar med den nu med huggarvagnen efter.
Visst är det lite trångt att vända sätet men sen sitter man rätt hyfsat tycker jag. Inte som kompisens 860 men men :lol: .
Ska därimot inskaffa en hydralpump & tank till den, lite slöare än med den andra traktorn :sad:
väldigt trevligt med sluttande huv, ser vad man gör med lastaren bättre.

   TS
Avatar Fallback

Re: MF 4355

ks plåt  
#94843
Södergård skrev:Nja jag är 185 lång men sitter ju inte varje dag i den heller så.
Jag tänkte byta bort spruttraktorn/såtraktorn. Den jag har idag är lika stark så det funkar ju.
Det är en 02 som gått 1500 tim & sen stter det lastare på den.
& då får jag 2 lastartraktorer dessutom, kan inte kompisen gnälla över att han inte får låna lastartraktorn när han ska gräva...

vill man ha bra ben utrymme..ska man välja en ombyggd MF 54 serien.med vändbar förarplats..finns med olika utrustning alt.

Användarvisningsbild

Re: MF 4355

Torparn79  
#94845
ks plåt skrev:
Södergård skrev:Nja jag är 185 lång men sitter ju inte varje dag i den heller så.
Jag tänkte byta bort spruttraktorn/såtraktorn. Den jag har idag är lika stark så det funkar ju.
Det är en 02 som gått 1500 tim & sen stter det lastare på den.
& då får jag 2 lastartraktorer dessutom, kan inte kompisen gnälla över att han inte får låna lastartraktorn när han ska gräva...

vill man ha bra ben utrymme..ska man välja en ombyggd MF 54 serien.med vändbar förarplats..finns med olika utrustning alt.

om du läser inlägget ovan det du skrev så framgår det att "Södergård" just fått hem sin nya traktor, lite sent rekommendera en annan modell då kanske.. 🤷‍♂️

dessutom luktar alla inlägg från "ks plåt" väldigt mycket marknadsföring.. 👎

Avatar Fallback

Re: MF 4355

ks plåt  
#94848
Torparn79 skrev:
ks plåt skrev:
Södergård skrev:Nja jag är 185 lång men sitter ju inte varje dag i den heller så.
Jag tänkte byta bort spruttraktorn/såtraktorn. Den jag har idag är lika stark så det funkar ju.
Det är en 02 som gått 1500 tim & sen stter det lastare på den.
& då får jag 2 lastartraktorer dessutom, kan inte kompisen gnälla över att han inte får låna lastartraktorn när han ska gräva...

vill man ha bra ben utrymme..ska man välja en ombyggd MF 54 serien.med vändbar förarplats..finns med olika utrustning alt.

om du läser inlägget ovan det du skrev så framgår det att "Södergård" just fått hem sin nya traktor, lite sent rekommendera en annan modell då kanske.. 🤷‍♂️

dessutom luktar alla inlägg från "ks plåt" väldigt mycket marknadsföring.. 👎

klart man måste synas lite :lol:

Avatar Fallback

Re: MF 4355

Södergård  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#94926 Tja lite sent är det ju men vill "ks plåt" ge mej en ombyggd mf så kan jag ju ta imot den :grin: :lol: .
Traktorn går iallafall väldigt bra. Har fått för mycket jobb för tillfället så kompisen som kör 860 har fått hoppa in & köra när han är ledig.Och det är som han säger att det funkar inte lika bra som med skotaren men till de här småjobben är det helt ok.
Kör ju en del åt kommun & fastighetskötare.
Sen har 2 skogsbolag hört av sig varav ett har vi kört 2 dagar åt. deras huggare fällde träd i trädgårdar.
Trodde inte att det skulle finnas så mycket jobb för mej men det är iallafall åt rätt håll :grin:

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).