Socialt (mer om oss)

Vad är det bästa med att bo på landet?

173 inlägg 69729 visningar 37 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vad är det bästa med att bo på landet?

stegmaster  
#94644 Håller med om alt som er sagt. :grin:
Kan lägga til at man dessutan kan kjöra olika typ fordon utan reg- plåt och liknande, som inte går i staden. :wink:
Så det kan sammenfattes i et ord: FRIHET

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Vad är det bästa med att bo på landet?

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#94648 Frihet! (och bilen olåst över natten)

Användarvisningsbild

Re: Vad är det bästa med att bo på landet?

masterchief  
#94650 Frihet är att kunna gå ut och slå en båge utan att behöva titta sig ikring 8)

Avatar Fallback

Re: Vad är det bästa med att bo på landet?

Scoutman  
#94655 1. Inga grannar som kommenterar allt man gör.
2. Inga falska grannar som är "trevliga" när man gör olika gårdsprojekt & går till nästa granne & gnäller om hur"duktig" man är
3. Byter man bil byter man hela gatan bil.
4. Föräldrar/grannar som skryter om hur fina saker typ senaste tv-spel man köpt till sina barn
5. Grannar som tävlar om att ha finaste gräsmattan, typ gräsklippning dagligen.
6. "Stolta" föräldrar som skryter hur duktiga de är med sina minsta barn när de får ta fram cykeln på våren i mars & barnen ska vara ute i "snöstorm" .....

Bäst med landet

1. Gå ut på altanen & svänga med snabeln & ingen ser en......
2.Hunden kan göra sina behov nästan överallt & man behöver inte plocka upp efter sig, utan att klagomål på insändare i tidningen
3.Låsa??? jag kanske ibland.
4.Arbetsös? vad är det? Projektlistan är låååååååååååååååååång!!
5.Grannar som hjälper varandra!!
6.Hunden lös nästan jämnt


Sämst med landet
1.???
2. Möjligen fruns allt större trädgårdsprojekt, GUD VÄLSIGNE TRAKTORN som räddar MIG, för ju större trädgårdsprojekt desto mer blir man själv involverad
3.Byaskvaller, "alla vet allt om alla" men å andra sida ligger ingen död i månader en lägenhet.....


Klarade 8 år i villakvarter....Landet överlägset bäst!!!!

Användarvisningsbild

Re: Vad är det bästa med att bo på landet?

halvproffs  
#94657 Klart är att Famag inte behöver ta ur bilnycklarna inte ens i stan, för ingen stjäl en gammal SAAB! :mrgreen: I övrigt håller jag med om allt. Och jag har bra grannar.

Avatar Fallback

Re: Vad är det bästa med att bo på landet?

axwell  
#94659
halvproffs skrev:Klart är att Famag inte behöver ta ur bilnycklarna inte ens i stan, för ingen stjäl en gammal SAAB! :mrgreen:


Lika meningslöst att ta ur nycklarna i stán, en gammal Saab stjäls lika bra ändå om någon behöver den i brist på bil.

Avatar Fallback

Re: Vad är det bästa med att bo på landet?

Bengt.Svensson  
#94687 Frysen / frysarna är som oftast fulla med kött, bär och svamp av olika slag, likaså finns alltid ägg, potatis, morötter, mjölk, ....

Man kan duscha hur ofta, hur varmt och länge man vill utan att tänka på pengar.

Samma med innetemperaturen; man behöver inte spara genom att ha 18,5 grader och långfillingar utan +23 och t-shirt gäller året om. Hos mina vänner i en större stad får man alltid bylsa på sig dubbla tröjor och yllesockar för att inte frysa under middagen.

Endast 20 meters pendlingsavstånd till jobbet - alltid köfritt, alltid p-platser, aldrig p-böter!

Avatar Fallback

Re: Vad är det bästa med att bo på landet?

dexter  
#94688 de är mer privatliv på landet, man kan springa runt näck hur mycke man vill utan att grannens pilska tant ska stå me kikaren i fönstret.. sen att de är tyst å skönt när man kommer hem från jobbet och inte en massa bilar som brölar runt på gatorna. och som bengt.svensson säger, inga p-böter!

Användarvisningsbild

Re: Vad är det bästa med att bo på landet?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#94690 Jag tror jag ändrar till; Inga P-böter. Det är faktiskt mkt belysande!

Avatar Fallback

Re: Vad är det bästa med att bo på landet?

Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#94699 Och jag kan byta bil, och ändå känna mig trygg.
Får väl bli en riskokare nästa skrothög då !

Avatar Fallback

Re: Vad är det bästa med att bo på landet?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#94701 Okej, "inga P-böter" alltså. Låter inte särskilt lockande. :)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vad är det bästa med att bo på landet?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#94720 Jovisst lockar det, tänk bara vad det betyder; Massor med plats, inte så mkt folk, inga köer, inget våld & tjuveri, frid i själen mm mm.

Avatar Fallback

Re: Vad är det bästa med att bo på landet?

kjugekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#94734 Får väl tycka och hålla med om redan nedskrivna saker. Mina första 21 år i livet har jag bott på landet i en by om cirka 30 personer.

Numera bor jag i kristianstad där vi bor cirka 30 000 :D

Men en sak är klar, jag ska flytta tillbaka någon gång!

Avatar Fallback

Re: Vad är det bästa med att bo på landet?

sussox  
#95202 Det där med att springa runt o pissa in hela tomten vet jag inte riktigt, visst i teorin men lite äckligt i praktiken :)

Friheten att göra "vad man vill" är det bästa enligt mig.

Användarvisningsbild

Re: Vad är det bästa med att bo på landet?

Skotartjejen  
#95218 Jag gillar att det är stora ytor att röra sig på. Ryser vid blotta tanken på ett villakvarter i stan med alla supernyfikna grannar eller en lägenhet som är som en bakugn på sommaren. Visst, vi har grannar här med, men på lagom avstånd och vid behov hjälper vi varandra.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).