Skogsnyheter

Ny bensindunk för motorsågen rapidon 6

5 inlägg 4632 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Ny bensindunk för motorsågen rapidon 6

Fredrik Reuter  
#94122 Aspergo lanserar en bensindunk som ska göra det enkelt att fylla på bl a motorsågar utan att spilla. Det vore intressant om vi på skogsforum kan skapa en uppfattning om den skulle funka i skogen?

http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/ ... unk-420965



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Ny bensindunk för motorsågen rapidon 6

Elias  
#94124 Jag anser att de normala kombidunkarna med medföljande tryckpip in spiller det minsta. Förutom när man haft den i solen så den är trycksatt. Tyckte dock att den såg väldigt klumpig ut för att ha med sig i skogen + att man har ändå ingen olja med sig. Till gräsklipparen så kan den kanske vara helt OK.

Användarvisningsbild

Re: Ny bensindunk för motorsågen rapidon 6

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#94155 http://csp.picsearch.com/players/mediap ... dMVmz-bOn-

Där är reklamfilmen. Ser mkt elegant ut.

Användarvisningsbild

Re: Ny bensindunk för motorsågen rapidon 6

stegmaster  
#94184
Elias skrev:Jag anser att de normala kombidunkarna med medföljande tryckpip in spiller det minsta. Förutom när man haft den i solen så den är trycksatt. Tyckte dock att den såg väldigt klumpig ut för att ha med sig i skogen + att man har ändå ingen olja med sig. Till gräsklipparen så kan den kanske vara helt OK.

Håller med. Kombidunken er vel helt ok. Varför finna upp hjulet en gång til. Dessutan er den ju värdelös utan olja om man ska bruka den til motorsåg.

Avatar Fallback

Re: Ny bensindunk för motorsågen rapidon 6

Jons1450  
#94291 Jag fick tag på en Rapidon under en demodag och jag tycker den är suverän. Jag skaffade en till så nu har jag en med bensin till motorsåg/röjsåg och en med olja i. Visst nu är inte jag ute och ränner långa sträckor i skogen med sågen och två dunkar utan jag har oftast min ATV i närheten. :grin:

Man fyller lätt upp med bara en hand och man kan göra det stående dessutom. Har den stått i solen släpper man lätt trycket med knappen innan man börjar påfyllningen.

Till röjsågen anser jag att det är det klart bästa alternativet men jag har i och för sig en vinklad tanköppning som är lite svåråtkomlig.

Påfyllning av dunken är också smidig med det stora hålet och att man lätt ser hur mycket som är i.

Jag har haft dunkar med tryckpip men tycker att själva tryckpipen ganska lätt går sönder.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).