Skogsnyheter

Naturskyddsföreningen anklagade sveaskog

7 inlägg 3459 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Naturskyddsföreningen anklagade sveaskog

Fredrik Reuter  
#93798 Naturskyddsföreningen anklagade Sveaskog för att ha avverkat skog med sk brandljud, brandskadade träd. Men tydligen kollade inte inspektören på Naturskyddsföreningen tillräckligt för skadorna har nu granskats av bl a SLU och det handlade om mekaniska skador från tidigare gallring.

Naturskyddsföreningen (SNF) har tydligt fokus på att belysa skogsbruket i Sverige som de anser inte är hållbart.

Citat från SNF sajt:

Naturskyddsföreningen nya strategi – att sprida information om det svenska ohållbara skogsbruket till konsumenter, uppköpare och investerare i Europa.


Sveaskog som blivit felaktigt beskyllda tycker det är oacceptabelt av SNF att sprida information i media innan den kvalitetssäkrats.

http://webfinanser.com/nyheter/873190/n ... erkning-i/



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Naturskyddsföreningen anklagade sveaskog

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#93816 "Det är häpnadsväckande att bolaget inte klarar av att identifiera så tydliga naturvärden som dessa träd utgjorde. Säger Malin Sahlin skogshandläggare på Naturskyddsföreningen."

Så skrev SNF från början. Lite pinsamt, va? :-)

http://www.mynewsdesk.com/se/view/press ... gen-417080

Användarvisningsbild

Re: Naturskyddsföreningen anklagade sveaskog

Fredrik Reuter  
#93845 Hej,
Ja, det blev lite fel där om man säger så...

Lägger man på också att SNF teg om IKEAs avverkning i Ryssland kanske för att de fått bidrag från just IKEA så har det varit tung månad för SNF.

Men det kan vända snabbt.

   TS
Avatar Fallback

Re: Naturskyddsföreningen anklagade sveaskog

alias  
#93857
Mangan skrev:"Det är häpnadsväckande att bolaget inte klarar av att identifiera så tydliga naturvärden som dessa träd utgjorde. Säger Malin Sahlin skogshandläggare på Naturskyddsföreningen."

Så skrev SNF från början. Lite pinsamt, va? :-)

http://www.mynewsdesk.com/se/view/press ... gen-417080


Det finns ju andra personer som kan förkorta sitt namn M. Sahlin som också är duktiga på att uttala sig om saker, utan att ha så stor verklighetsförankring i uttalandena.

Kan ni gissa vem jag åsyftar?

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: Naturskyddsföreningen anklagade sveaskog

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#93861
alias skrev:Det finns ju andra personer som kan förkorta sitt namn M. Sahlin som också är duktiga på att uttala sig om saker, utan att ha så stor verklighetsförankring i uttalandena.

Kan ni gissa vem jag åsyftar?

MVH
Alias


Jag vet inte så mycket om henne eller innebandy, men jag gissar på Maria Sahlin..... :-?

Användarvisningsbild

Re: Naturskyddsföreningen anklagade sveaskog

masterchief  
#93862 Skulle inte förvåna mig om det uppdagas en skandal liknande UFF genomgick för ett antal år sedan med mutor och chefer som skor sig på diverse olagliga vis......

Avatar Fallback

Re: Naturskyddsföreningen anklagade sveaskog

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#93863 SNF är på väg åt samma håll som Greenpeace, deras förtroende kommer att dala de närmaste åren.

Har ni tänkt på hur lite inverkan Greenpeace har nu jämfört med 10-15 år sedan?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).