Motorsåg och handhållet

Stihl bedrägeri försäljning igen...

278 inlägg 104007 visningar 40 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Stihl bedrägeri försäljning igen...

lima  
#92035 Idag kom det tre lirare i en röd personbil till jobbet i sollentuna och ville kränga en Steel såg, (dom kunde knappt prata engelska). men eftersom man är inne på skogsforum ibland så snappar man ju upp lite då och då, jag sa helt enkelt att det var en skit såg men det fattade han tydligen för du blev han förbannad och skickade in sågen i baksätet och drog iväg med en j...vla fart

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Stihl bedrägeri försäljning igen...

Filip_björndahl  
#92080 För dom som kan tyska men man kan ju nästan förstå vad det står. någon som kan tyska kanske kan berätta vad det står. men dom har gjort det visuellt i alla fall.


Användarvisningsbild

Re: Stihl bedrägeri försäljning igen...

Skogshuggarn  
#93636
mrlynx skrev:han från Dublin med elverk kom förbi när jag stod på macken i Vännäs för ungefär en månad sen. Jag tror han hade en grön Chrysler voyager med irländska plåtar.


Tvivelaktiga elverksförsäljare i farten - igen,,,,

http://www.kuriren.nu/nyheter/artikel.a ... id=5407916

Avatar Fallback

Re: Stihl bedrägeri försäljning igen...

Naders  
#101474 Vet inte varför men fick en känsla att denna såg liknar de kopior som presenterats här ett otal gånger...
Vad säger ni?
Finns det någon likhet?

http://www.blocket.se/simrishamn/Motors ... ?ca=22&w=3

Avatar Fallback

Re: Stihl bedrägeri försäljning igen...

inkazar  
#101475 Jo Naders, den har funnits ute förut. dock har säljaren nu tagit bort stihl som referens på prestanda och spec.

Användarvisningsbild

Re: Stihl bedrägeri försäljning igen...

sågmek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#101516 Då var det dags igen :x

http://www.blocket.se/jonkoping/Stihl_M ... ?ca=17&w=1

Avatar Fallback

Re: Stihl bedrägeri försäljning igen...

axwell  
#102048 Såg en såg som sågut som sågen du såg.

Ja, en sommarstugegranne har någonting i en plastlåda märkt "MS 650". Vi skall testa den senare, hur farligt kan det vara?
Han säger att en "kompis" vill sälja den till honom om provkörningen blir till belåtenhet. Kommer nog att stanna på vedbacken.

Grannen utgår ifrån att det är en Stihl replika, gjord i Kina, men är det verkligen en replika?
Tror mer att det är en förfalskning i Stihl färger, utan några tekniska likheter!

http://www.fastbikes.se/index.php/nyhet ... si-replika

Användarvisningsbild

Re: Stihl bedrägeri försäljning igen...

totte  
#102052 En replika lär det knappast vara, utan en förfalskning. Så om han avser att köpa eländet, kolla upp att kedjebroms och sånt verkligen funkar och säg till honom att inte betala mycket för sågen, över tusenlappen så är det bättre att gå till ett varhus och köpa en usel såg där om man nu nödvändigt skall ha en sån. På varuhuset får du i alla fall lämna tillbaks den och få en annan om den brakar ihop.

Avatar Fallback

Re: Stihl bedrägeri försäljning igen...

Valmet830.3  
Användarvisningsbild

Re: Stihl bedrägeri försäljning igen...

sågmek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#102072


Men den heter inte husqvarna, men jag har sett samma såg med husqvarna dekaler med :???:

Kina skit är det i allfall .... 😡

Avatar Fallback

Re: Stihl bedrägeri försäljning igen...

Nonkan  
#102086 Svårt att säga att det är bedrägeri när det står Timbertech på och priset är 900:-. Iofs mer än vad den är värd, och styrkan är nog överdriven, men bedrägeri hade det varit om det stått HVA 372XP för 6500:- eller så.

Jag hade inte köpt ändå, sågen ser inte så stabil ut :)

Avatar Fallback

Re: Stihl bedrägeri försäljning igen...

idios  
#102136 Hade själv besök av steelförsäljarna i början på sommaren. Två herrar med knacklig engelska som kom körandes i en grön rover. Påstod att det var ett känt och bra märke..jodå..

Avatar Fallback

Re: Stihl bedrägeri försäljning igen...

axwell  
#102304 Nu har jag fått känna lite på "supersågen" MS 650.
Enl dekaler skall den ha 4 %(1:25) oljeinblandning, 70 cc 4,5 kW. Hittade ingen uppg. om vikt, kändes som en Hva 55. Kedjan stannade så tvärt man kan önska sig, hann inte uppskatta någon tid ens vid fullgas och 20' svärd.

Säljaren vill ha 2000 kr, mitt råd före provsågning "1000 är för mycket, köp hellre på varuhus för 795 om du måste ha en billig såg med långt svärd"

Provsågning: Klyvsågning med fabriksny såg .325 kedja 30 graders (inte 10 !) slipning, kalkylerade med 8 mm spår för optimalt sågutbyte, efter 1 min nötning i ett 28 cm brett snitt hade svärdet trängt in 10 cm, va i ?......, slipning med Dremel/diamant, nytt försök, nästan lika dåligt, motorn är för svag för den konstiga kedjan som gav ett spår på 11 mm. Efter totalt 15 cm klyvsågning tyckte den tänkbara kunden att 100 kr var för dyrt.

Kapning av liggande gran dia 20 cm, för svag, ger mycket grovt spån pga att kedjan har närmare 1 mm underställning, men vi kapar snabbare med Stihl 180 resp Stihl 192(minisågar).

Nu vill inte den tidigare tänkbara kunden ha Ms 650 även om han skulle få 100 kr.

TABLÅ !

Avatar Fallback

Re: Stihl bedrägeri försäljning igen...

Wester  
#109215 Igen.

Användarvisningsbild

Re: Stihl bedrägeri försäljning igen...

The Boxer  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#141736 Dax igen :?:
Är inte karl att bedöma L-) och det går inte att zooma så man ser bättre..

http://www.blocket.se/varmland/Stihl_mo ... m?ca=7&w=1

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).