fre 04 jun 2010, 17:39#93467
35000 mil.... det är väl då en diesel bil börjar bli inkörd i motorn?... kolla taxibilar som gått 70000 mil utan fel... ja håller inte med om att milen är så jävla viktiga egentligen utan snarare intervallerna, alltså i regel så ska man inte köpa en bil som gått mella 15000-20000 mil har en bekant bilmek sagt till mej, det är i det intervallet det mesta som ska gå sönder gör det, så köper man en bil som gått ca 20000 å lite mer... då är det mesta redan bytt, å då kanske man klarar sej i 20000 mil till?!?!?....
Men med dagens bilar så kan man få världens problem med en "ny" bil med 0 mil på mätaren å sen få leva med dom problemen resten av tiden man har bilen...
jag har haft flera vw dieslar, passat å caddy, med 1.9tdi motorn, å dom hade gått mellan 30-40000 mil när ja köpte dom å båda gick ca 5000-8000 mil utan att göra nått mer än serva....
Men detta är givetvis min personliga åsikt å funderingar, ja lägger så lite ja kan på bilar å då blir det "långmilare" om man ska få nått som är någorlunda "nytt";)
Eco-log 560B -04, Tigercat H09,Arctic cat 500 -08, valtra 6200, Nokka T10 4wd, LOGOSOL M7