Skördare

Highlander

8 inlägg 2530 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Highlander

T24X4  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#93168 Vad tror ni om denna kombinerade skördare och lunnare? Nytänkande i alla fall. Kanske ett bra alternativ i Norge till linbanor?



... 1&index=26



... re=related



   TS
Avatar Fallback

Re: Highlander

mrme  
#93173
T24X4 skrev:Vad tror ni om denna kombinerade skördare och lunnare? Nytänkande i alla fall. Kanske ett bra alternativ i Norge till linbanor?



... 1&index=26



... re=related



Är nog en kanonmaskin där vi vanligt dödliga inte tar oss fram. Såg ett repotage i en tidning, 35 graders lutning var vardags mat de värsta han kört var 45 grader

Användarvisningsbild

Re: Highlander

Nisselund  
#93189 Ingen kran som skymmer sikten i allafall :grin:

Användarvisningsbild

Re: Highlander

stegmaster  
#93195 Det har gått en sånn i flere år redan i Norge.
Va et reportasje från tidningen Bedregardrift.no eller va det traktor.no för et tag sen.(kommer inte ihåg just nu vilken det va)
Här er en video av en av dom som finns i Norge(grong i Nord_Trøndelag), tror det finns flere.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=GhgxMRuU560[/youtube]

Avatar Fallback

Re: Highlander

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#93204 Lite omständlig hantering men väl så bra som de svenska försöken till drivare. Om han kör fram träden okvistade och kvistar framme vid vägen så spar han ju ett arbetsmoment och det blir rejäla grothögar.

Avatar Fallback

Re: Highlander

dexter  
#93251 den verkar vara väldigt bra om ja ska vara ärlig, men motorhuven ser ut att skymma en del av sikten framåt (?)

Avatar Fallback

Re: Highlander

_Espen  
#93328 Var på visningen der,og jeg ble ikke imponert.Dårlig fremkommelighet der d var bløtt.Passer vel best i fast terreng.

Avatar Fallback

Re: Highlander

bård  
#93491



Noen filmer jeg tok opp da jeg var på besøk på fabrikken til Konrad,mars 2007.
Disse er tatt opp med mobilen så bildene er litt dårlige :???:
En av de største feilene med marskinen synes jeg er att den bare går å nivilere forover og bakover og ikke sideveis :roll:
Ellers tror jeg ikke framkommeligheten er noe stort problem,har vel ikke noe å gjøre på myrene å gjøre.
Marskinen synes jeg virker veldig spennende til sitt bruk.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).