Servicebyggnader

Har taket rasat in i vinter?

5 inlägg 4284 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Har taket rasat in i vinter?

matte57128  
#92632 Hej alla,
Är det någon mer därute som har fått någon byggnad förstörd under vintern? Jag har precis börjat diskutera med försäkringsbolaget hur att gå vidare med mitt takras och skulle gärna byta erfarenheter med någon i samma situation.



   TS
Avatar Fallback

Re: Har taket rasat in i vinter?

Nolltax AB  
#93760 Nope. Lycka till.
Jag har gett fingret åt dom å byggt upp egen katastroffond.

Avatar Fallback

Re: Har taket rasat in i vinter?

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#93948 Det blir nog svårt att få ut nånting... Är väl fastighetsägarens ansvar att se till att taken blir skottade omd et blir för mycket snö på dom.

Användarvisningsbild

Re: Har taket rasat in i vinter?

halvproffs  
#93954 Nja, när vi fick 1,5m snö på 3dygn här i Gävletrakten då fick man ersättning från vissa bolag iallafall. Dom menade att det var helt orimligt att skotta snö från tak när det hela tiden vräker ner mer snö. Sunt resonemang tycker jag och sen får man nog se till olycksrisken också.

Avatar Fallback

Re: Har taket rasat in i vinter?

mats_o  
#94457 Mitt klarade sig men det har sen dess visat sig att det var fasaden som höll upp de bärande delarna och inte tvärt om.
Hittade allvarliga möggelangrepp, bland annat slog jag av en 2X8" med en lätt knack från en kofot (skulle bara slå bort lite damm ovanpå).

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).