Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

Kommer ni ihåg dualen?

35 inlägg 14844 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Kommer ni ihåg dualen?

dexter  
#92396 ponsse dualen som va totalt misshandlad och som enbart kunde nödköras? här är nästa tillskott i ligan "misshandlade maskiner"

http://www.blocket.se/vasternorrland/Va ... m?ca=8&w=3



   TS
Olofsfors skogsmaskinsband
Användarvisningsbild

Re: Kommer ni ihåg dualen?

Kse  
#92397 Inte så vacker maskin, tur att dom nämde hundhåren så ingen blir besviken när dom ser maskinen :grin:

Avatar Fallback

Re: Kommer ni ihåg dualen?

dexter  
#92398 hahaha xD ligger nåt i de du säger där!

   TS
Avatar Fallback

Re: Kommer ni ihåg dualen?

valtra a 72  
#92400
Kse skrev:Inte så vacker maskin, tur att dom nämde hundhåren så ingen blir besviken när dom ser maskinen :grin:

Dom glömde nämna" hundåren". :wink:

Användarvisningsbild

Re: Kommer ni ihåg dualen?

221  
#92410 Hur lyckas man? skulle nog inte få den så misshandlad ens om jag försökte:) nån som vet historien bakom?

Avatar Fallback

Re: Kommer ni ihåg dualen?

JD_1110  
#92424 Värderingsmannens kommentar "Skogsmaskin i ok skick med tanke på ålder och timmar. Ett visst behov av service och uppfräschning finns för ny köpare."

OK skick???? kvd får nog bara in maskiner i de skicket så att de tror att det är normalt.... eller hur kan man annars komma fram till något sådant?

Användarvisningsbild

Re: Kommer ni ihåg dualen?

#Pontus#  
#92443 för dom som inte har sett så finns de fler bilder här " http://www.kvd.se/objekt/pic.php?noopic=23&chopic=2&ben=Valmet%20890.1%20skotare%20-02&objnr=459004&bildobjektnr=459004 "

Den är rejält sliten altså! :roll:

Avatar Fallback

Re: Kommer ni ihåg dualen?

dexter  
#92456 de va bilder ja inte har sett. och av bedöma de hela så börjar man undra! hur kan folk få en maskin i sånt uselt skick?!
krävs de inte en hel del kraft för att knäcka en platta på banden?!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Kommer ni ihåg dualen?

Kse  
#92459 Slitna bandplattor, fullt lass, en vass sten på rätt/fel ställe så kan det gå sönder, knappast nått man kan belasta föraren för.
Däremot så brukar man ju åtgärda detta direkt, stod ju att det fanns flera knäckta bandplattor och det tyder ju på en ägare som inte bryr sig så mycket.

Användarvisningsbild

Re: Kommer ni ihåg dualen?

skogsjan695xl  
#92461 Plattorna är inte ovanligt att de går av. har bytt 4 plattor på 810an och de banden har väll gått runt 5000timmar bara.

Användarvisningsbild

Re: Kommer ni ihåg dualen?

rocky  
#92480 svetsar man brodd på vintern och svetsar på kortsidan så går dom av med tiden. 13 plattor gick av samtidigt på 810an efter att förarna svetsat brodden på alla fyra sidor.

Avatar Fallback

Re: Kommer ni ihåg dualen?

getost91  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#92570 Sorgligt att det får finnas maskinägare som inte bryr sig om sina maskiner :x
Är det bara jag som tycker att det är ovanligt lite arbetsbelysning??

Användarvisningsbild

Re: Kommer ni ihåg dualen?

Kse  
#92586 Är ju iof twin lampor på sidan.
Kanske gått i markberedning och då är ju sidobellysningen inte lika viktig, kan ju delvis förklara det misserabla skicket för att markbereda hyggen som inte är rensade lämnar sina spår på maskinen.

Användarvisningsbild

Re: Kommer ni ihåg dualen?

Valmet 901 TX  
#94273 Finns det några bilder på ponssen

Användarvisningsbild

Re: Kommer ni ihåg dualen?

valmetpower  
#129660 890n va de min farbror som hade innan den hamnade hos kvd

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).