Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Malwa griplastarvagn??

10 inlägg 6107 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Malwa griplastarvagn??

Skafte  
#91180 Er det noen som har erfaring med Malwa`s nyaste atv-vagn? Kranen ser veldigt fin ut...



   TS
Avatar Fallback

Re: Malwa griplastarvagn??

axwell  
#91318 Nej tyvärr, sände mailförfrågan 6;e april och ringde senare för att påminna, inget svar om detta än.
Den har en hydraulkran utvecklad av Hugosson (Mowi), navdrift som gör det möjligt och meningsfullt att ha kedjor på vagnen, kommer kanske att förses med band för bättre bärighet.
Tillverkas enl. uppg. i Västergötland.

Malwa tycks ha mer än fullt upp med lanseringen av 460, för min del är det överspelat.

Avatar Fallback

Re: Malwa griplastarvagn??

Skafte  
#91383 Sendte mail og fikk prisen på vagnen men har ikke fått noe mer info etter det. Virker opptatt ja :???:

   TS
Avatar Fallback

Re: Malwa griplastarvagn??

axwell  
#91395
Skafte skrev:Sendte mail og fikk prisen på vagnen men har ikke fått noe mer info etter det. Virker opptatt ja :???:

I mitt fall var det tvärtom, jag ville ha priser för vagn utan bensin/hydraulaggregat men fick per tel bara på ett ungefär en uppskattning, inget exakt.

Avatar Fallback

Re: Malwa griplastarvagn??

Skafte  
#91464 Fikk pris på vagn utan hyd.aggregat jeg også. Har det fra før. Har sendt en förespørsel til avesta ochså. Blir vel samme kvalitet og pris? Noe billigere med avestavagnen tror jag. Tycker kranen hugosson har satt på Malwa vagnen ser smidig ut. Men så har jo avesta utskytt og lengre rekkevidde.

   TS
Avatar Fallback

Re: Malwa griplastarvagn??

Prowler  
#92050 Vad låg priset på, ungefär?

Avatar Fallback

Re: Malwa griplastarvagn??

Skafte  
#92127 Priset för vagn med:
Drift,radiostyrd hydraulisk vinsch, broms och ramstyrning utan
hydraulaggregat. Med slangar.

112000SEK +moms

Det er nog en riktig fin vagn men det burde det ochså vara med det priset :shock:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Malwa griplastarvagn??

trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#92145 Små vagnar verkar vara gjorda av guld.

Avatar Fallback

Re: Malwa griplastarvagn??

Gnistrande Snö  
#92146 de små vagnarna kostar ju som en vagn till en traktor för f*n ! :surp:
Man tycker priset borde ligga nånstans mellan 40 - 60 tusen istället :wink:





Mvh erik

Avatar Fallback

Re: Malwa griplastarvagn??

Henrik Petersen  
#92170 Jag håller med.
Tex en Farma 6T med 3,8M kran koster väl runt 50tkr. Farma borde ju kunna bygga en ATV vagn (de har ju en 3,2m kran) for 40tkr. Jag vänter :grin: .

Henrik

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).