Skogsmiljö och Trädlära

Vargspillning?

3 inlägg 6331 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Vargspillning?

Fredrik Reuter  
#91243 Vad tror ni om bilden här nedan är det vargspillning? Om inte vad är det? Jag hittade det igår precis intill älgspillning. Om det är vargspillning så är det intressant eftersom vi mig veterligen aldrig hittat spår av varg här tidigare.



   TS
Användarvisningsbild

Re: Vargspillning?

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#91309 Det ser ut som pälshår i spillningen, eller?

Luktade det nåt?
Vargskitarna som jag sett har luktat otroligt illa, är väl pga deras diet på 100% kött.

Svårt att säga men om det är päls eller benbitar i det så kan det ju vara från varg, ser ganska stort ut.

Användarvisningsbild

Re: Vargspillning?

Fredrik Reuter  
#91311 Hej,
Det var både päls och ben i rukan vad jag kunde se. Det luktade inget särskilt, men det kan å andra sidan legat ett tag, kanske tom i snön från början.

Det var lite spännande att vara på plats faktiskt, det var ett tag sedan. Förutom bajset ovan var det riktigt sargat av toppbrott från snön och lite längre in i skogen låg 3 "diskar" "utslängda" som såg ut precis som om man tagit en tjock rävsvans och skivat upp den med vass kniv, helt galet faktiskt. Tyvärr fick jag ingen bild på dessa för jag hade fullt upp med att hålla koll på barnen som gärna leker med sådant och annat vi vuxna tycker är lagom roligt att få på små fingriga barnhänder!

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).